• Anonym (Morran)

    Hjälp jag klarar inte min vardag

    Hej 
    jag pluggar distans och jobbar extra inom äldrevården. 

    Mitt problem är att jag sedan November haft problem med att jag får ont mellan benen, troligtvis blygdbenen gissar jag på att det heter. 
    fått ont då jag anstränger mig, t.ex går fort, lyfter, stressar osv 
    vilket har gjort att jag inte riktigt klarat av att jobba, jobbade få timmar både nov och dec, hoppades på att januari skulle bli bättre men de har snarare blivit värre, nu får jag ont även vid vanlig gång, har ont i stort sett varje dag. 

    Smärtan gör att jag inte riktigt kan gå, varje gång jag får ont så måste ja gå myrsteg, får svårt att ställa mig från sittande, och att byta sida i liggande läge ska vi inte ens prata om. 

    Är detta normalt? - är i vecka  31 i skrivande stund. 

    Fokus har jag tappar helt så mina kurser jag läser hänger och släpar :/ jag är trött hela hela tiden, känner ingen ork, har ingen energi. 
    Känner i stort sett varje kväll att "å nej nu måste jag gå och lägga mig, det betyder att jag måste orka kliva upp imorgon" 

    All motivation, fokus och glädje försvinner i takt med att jag får ondare och ondare 

    tilläggas bör kanske att jag har en 2åring hemma också, får otroligt dåligt samvete över att jag inte orka leka på samma sätt, jag kan inte leka på samma sätt för vill han leka typ kull så kan jag inte för springer jag gör de ont direkt. 

    med honom i magen jobbade jag också inom äldrevården, jobbade då nästan hela vägen fram till BF så jag har inte haft ovanstpende problem vid tidigare graviditet, snarare tvärtom.

    oj det blev långt och kluddrigt ser jag,men jag hoppas ni förstår och att någon har något klokt att säga... det tar knäcken på mig.

  • Svar på tråden Hjälp jag klarar inte min vardag
  • Anonym (Flower)