• tossaliten

    Vad har ni för symtom?

    Vilken vecka är ni i? 


    Vilka symtom har ni? När kom dom?


    Om ni har barn sedan tidigare, vilket kön var det och vad hade ni för symtom då? Annorlunda från nu?


     


    Jag är gravid i v 5+2. Är gravid för femte gången och har två barn sedan tidigare.Två MF mellan mina barn förut (för ca 10 år sedan) och en abort i v 8 för 13 år sedan.


    Jag kände NOLL symtom fram till i förrgår ungefär. Jag mår nu illa som fasen, kommer och går lite grann. Uppsvälld och gasig mage. Sover dåligt, har mardrömmar. 


    Har två grabbar sedan tidigare. Är ett tag sedan, men som jag minns det så hade jag inte något vidare problem med illamående. Dock hade jag väldigt svullna och ömma bröst vilket jag inte alls känner av nu. Kan inte minnas, kanske kom lite senare, men har för mig att det var typ det första symtomet förra ggn.


    Kan detta ha med kön på barnet att göra eller är det HELT skilt?

  • Svar på tråden Vad har ni för symtom?
  • Leeandra
    tossaliten skrev 2019-01-15 08:45:22 följande:

    Vilken vecka är ni i? 

    Vilka symtom har ni? När kom dom?

    Om ni har barn sedan tidigare, vilket kön var det och vad hade ni för symtom då? Annorlunda från nu?

     

    Jag är gravid i v 5+2. Är gravid för femte gången och har två barn sedan tidigare.Två MF mellan mina barn förut (för ca 10 år sedan) och en abort i v 8 för 13 år sedan.

    Jag kände NOLL symtom fram till i förrgår ungefär. Jag mår nu illa som fasen, kommer och går lite grann. Uppsvälld och gasig mage. Sover dåligt, har mardrömmar. 

    Har två grabbar sedan tidigare. Är ett tag sedan, men som jag minns det så hade jag inte något vidare problem med illamående. Dock hade jag väldigt svullna och ömma bröst vilket jag inte alls känner av nu. Kan inte minnas, kanske kom lite senare, men har för mig att det var typ det första symtomet förra ggn.

    Kan detta ha med kön på barnet att göra eller är det HELT skilt?


    Jag är i v. 19 med mitt 7:e barn, min 8:e graviditet. Jag har genomgått 5 fullgångna graviditeter och haft 2 MA, ett i v. 12 & ett i v. 15.

    1:a barnet - mådde superbra i 9 månader, var lite öm i brösten och fruktansvärt hungrig i början. Var bara sugen på salta saker. Fick en son.

    2:a barnet - mådde illa mellan v. 5-15, ömma bröst, hade fem oförklarliga blödningar, sugen på frukt. Fick en dotter.

    3:e barnet - mådde illa mellan v. 5-15, ömma bröst, sugen på salt. Fick en son.

    4:e & 5:e barnet ( tvillingar ) mådde illa mellan v. 5-12, ömma bröst, sugen på sura saker som salladsdressing m mycket vinäger. Fick en son & en dotter.

    6:e barnet - mådde illa mellan v. 6-12 ( utom v. 7 ) ömma bröst, sugen på salt. Fick en dotter.

    7:e barnet - mådde illa mellan v. 6-13, ömma bröst och sugen på salt. Har ingen aning om vad det är för kön.

    Hade jag bara fått två barn hade ju illamåendeteorin stämt, men inte ens mitt säkraste tecken på en pojke ( sugen på salt ) stämde på 6:e barnet .

    Med de graviditeter som slutade i MA hade jag i princip inga symptom alls.
  • SoSS15
    tossaliten skrev 2019-01-15 08:45:22 följande:

    Vilken vecka är ni i? 


    Vilka symtom har ni? När kom dom?


    Om ni har barn sedan tidigare, vilket kön var det och vad hade ni för symtom då? Annorlunda från nu?


     


    Jag är gravid i v 5+2. Är gravid för femte gången och har två barn sedan tidigare.Två MF mellan mina barn förut (för ca 10 år sedan) och en abort i v 8 för 13 år sedan.


    Jag kände NOLL symtom fram till i förrgår ungefär. Jag mår nu illa som fasen, kommer och går lite grann. Uppsvälld och gasig mage. Sover dåligt, har mardrömmar. 


    Har två grabbar sedan tidigare. Är ett tag sedan, men som jag minns det så hade jag inte något vidare problem med illamående. Dock hade jag väldigt svullna och ömma bröst vilket jag inte alls känner av nu. Kan inte minnas, kanske kom lite senare, men har för mig att det var typ det första symtomet förra ggn.


    Kan detta ha med kön på barnet att göra eller är det HELT skilt?


    Jag är i vecka 9 (8+5) och har en dotter sedan tidigare.

    Det är stor skillnad än så länge mellan graviditeterna. Med min dotter hade jag bara lite molvärk i början, typ v. 4-7, that's it. Nu har jag haft illamående som dock gått över, molvärk, ömma bröst, superproblem med min IBS, huvudvärk x2000 och trötthet. Jag har även som hugg ut mot höfterna då och då när jag gör vissa hastiga rörelser eller så. Symtomen började runt v 5 :)

    Vad jag vet så kan man inte märka av olika symtom beroende på kön. Har vänner som haft helt likadana graviditeter och fått olika kön, eller helt olika och fått samma. Så tror inte det spelar någon roll... :)
Svar på tråden Vad har ni för symtom?