• Anonym (Leo)

    Är relationen dålig för min vän?

    Min kompis träffade en kille för tre år sedan. När jag tänker på det nu inser jag att hon förändrades omgående. Hon hörde inte av sig till sina vänner, ville inte göra sånt hon alltid gjort och började gilla grejer som han gillade som var väldigt lite hon. Då lät jag henne vara, tänkte att hon behövde utforska den kärleken och förhållandet. Problemet är att hon nu är en skugga av sitt forna jag. Tyst, tråkig och väldigt icke livsglad. Varje gång jag träffar henne vill jag påpeka att hon inte verkar lycklig. Men vi är inte särskilt nära längre och jag vill ge varje människa friheten att själv bestämma över sina liv. Han är absolut inte elak, men medans hans liv inte förändrats mer än att han nu också har henne är hela hennes tidigare liv, vänner och intressen, helt försvunnet.

    Hade ni gjort något eller bara accepterat det och gått vidare?

  • Svar på tråden Är relationen dålig för min vän?
  • Anonym (Leo)

    Dela gärna med er av liknande. Det kan ju vara så att min vän hittat sig själv bara. Även fast det är trist att hon känns så off..

  • fornminne

    Om han inte är våldsam eller elak är det svårt att göra något, men det låter ju trist. När ni hörs och ses, fråga hur hon mår och försök visa att du finns där om hon vill prata. Mer kan du inte göra. Trist med kvinnor som ger upp hela sina liv för män!

  • Anonym (Leo)

    Ja det är hemskt att se. Och en av anledningarna till att jag inte orkar umgås med henne så ofta. Jag blir frustrerad, och ledsen.

    Men att hon förändrats till en tystare och tråkigare person betyder kanske inte att hon är mindre lycklig?

  • Anonym (Hm)
    fornminne skrev 2019-01-15 11:37:14 följande:
    Om han inte är våldsam eller elak är det svårt att göra något, men det låter ju trist. När ni hörs och ses, fråga hur hon mår och försök visa att du finns där om hon vill prata. Mer kan du inte göra. Trist med kvinnor som ger upp hela sina liv för män!
    Håller med
Svar på tråden Är relationen dålig för min vän?