• Anonym (Vad göra?)
    Äldre 15 Jan 16:09
    63 visningar
    4 svar
    4
    63

    "Mamma tar i mig ibland så att det gör ont".

    Jag & barnens mamma är inte tillsammans längre. Hon lämnade mig när barnen var små. Mamman är bipolär & vill gärna svartmåla mig som världens sämsta förälder vilket gör att vårt samarbete i princip inte existerar alls. Jag kan inte prata med henne om någonting. I perioder fungerar det bättre, men oftast inte.

    Mamman är bipolär & har varit deprimerad i stort sett hela tiden sen vi separerade. Barnen berättar att de gör saker med mamman och hon verkar piggare i perioder, men till mig säger hon att hon alltid mår dåligt och att barnen är hemska, trotsiga och bitchiga hos henne. Hon får väldigt mycket stöd av sin familj och sin pojkvän och gud förbjude att barnen skulle bo mer hos mig och att hon har dem när hon orkar och mår bra. Inte en chans. Det händer rätt så ofta att barnen kommit hit ovårdade. Inte borstat håret på flera dagar, för små eller slitna kläder, inte duschat. Barnen får inte längre hjälp med att borsta tänderna utan får borsta själva med mera (barnen är i förskoleåldern). 

    En gemensam vän berättade här om dagen att hon varit hemma hos mamman som då tagit min dotter så hårt i armarna att hon börjat skrika och gråta. Mamma ska då ha fortsatt bära in henne på rummet och sedan skälla ut dottern att om hon inte vill få ont måste hon lyssna. När jag frågade min dotter om det så svarade hon att det har hänt flera gånger och att hon inte vill prata om det eftersom det gör henne ledsen.

    Barnen älskar sin mamma och är ALLTID glada när hon kommer och hämtar dem. Jag har förstått att det inte fungerar helt felfritt hemma hos mamman men har ändå inte trott att barnen far illa på något sätt. De älskar ju henne och berättar aldrig om något negativt. De berättar väl inte så mycket alls för visso men det de säger är bra.

    Ska jag låta det vara? Eller ska jag göra något? Hon vill som sagt inte berätta mer. Ingen av barnen vill prata om mamma alls när jag frågar om henne.

     

  • Svar på tråden "Mamma tar i mig ibland så att det gör ont".
  • Anonym (Vad göra?) Trådstartaren
    Äldre 15 Jan 16:29
    #2
    Anonym (lisa) skrev 2019-01-15 16:21:00 följande:

    Jag har haft lite liknande med en pappa som tappar humöret. Vi har dock en bra relation jag och han. Mitt sätt att hantera de gånger barnen berättat att pappa tagit i dem hårt (det var länge sedan nu men just efter separationen hände det) eller att pappa skriker och skäller är att berätta vad barnen sagt för honom. Utan anklagelser eller ifrågasättanden utan bara: N sa så här... Jag vill bara att du ska veta det.

    Det gör ju så jäkla ont att höra men i mitt fall så vet jag att han älskar barnen och försöker vara en bra pappa och lyckas för det mesta. I ditt fall verkar det ju vara fler försummelser och det är kanske svårt för dig att ens ta upp det. Jag är inte den som brukar skrika Anmäl! men det finns kanske fog för det här, så hon kan få hjälp.


    Hade det hänt vid något tillfälle att hon tappat humöret så absolut, men hon verkar göra det väldigt ofta. Det verkar vara väldigt få stunder som är bra. Någon dag här och där. Något tillfälle då och då.

    Hon blev orosanmäld för 2 år sedan och då bodde barnet heltid hos mig i några månader. Då ville hon inte ha dem alls mer än när hon kände för det. När jag började prata om att ändra adressen till mig blev hon jättearg. Då var hon frisk & skulle ha barnen igen. Jag känner mig alltid underlägsen, så hon fick som hon ville.
  • Äldre 15 Jan 16:52
    #3

    Om du tror att barnenfar illa så ska du såklart kontakta soc, det kan du göra anonymt.

  • Anonym (??)
    Äldre 15 Jan 16:57
    #4

    Om du ska låta det vara? NEJ. Det trodde jag att du som förälder förstod redan när du fick reda på att mamman till dina barn gör illa dom. Självklart ska du agera? Vad är det ens för fråga? 
    Jag tycker att du ska anmäla detta till SOC, på en gång. 

Svar på tråden "Mamma tar i mig ibland så att det gör ont".