• Saffranbulle

    Orange flyttning..någon?

    Hej!

    Jag är gravid i vecka 7 (6+1).

    Idag vid lunchen så skulle jag på toa och kissa så såg jag på trosan att jag har fått orange flyttningar...jag har inte ont i magen lr så men är orolig att det kan vara MF.

    Ringde 1177 innan och hon sa att hon inte vet vad det är och att ag ska avvakta.

    Min fråga är..har någon av er fått det innan?

    Är det MF på gång?

  • Svar på tråden Orange flyttning..någon?
  • Corneliass

    Jag hade väldigt mycket färgade flytningar i början av min graviditet. Idag är jag gravid i vecka 36 och ingenting vad vi vet är fel. 
    Slemhinnorna blir så sköra när man är gravid så det är inte ovanligt att man får färgade flytningar från slidan under en graviditet. 


    Gravid med första barnet
  • Bebis201901

    När skulle du haft mens om du inte blivit gravid? Jag fick en liten brunaktig flytning i början och när jag kollade min mensapp insåg jag att det var samma dag jag skulle haft mens. Och det är tydligen inte helt ovanligt. Det verkar inte blödningar vara generellt.

  • ballerinakakaoreo

    Jag vill inte skrämma dig, utan jag föreslår att du kräver ett vaginalt ultraljud så de får se att lillen är okej. 

    Jag fick en orange flytning som sedan blev mer brun och då åkte jag in för ultraljud där hon konstaterade att jag fått ett MA och under veckan som gick blödde jag kopiösa mängder och fick sedan åka in för att göra en medicinsk abort. 

  • Saffranbulle

    [quote=79388354][quote-nick]Saffranbulle skrev 2019-01-23 19:46:36 följande:[/quote-nick]Hej!

    Jag har bokat tid för ultraljud den 30/1 och jåller tummarna att "lillen" mår bra.

  • ballerinakakaoreo
    Saffranbulle skrev 2019-01-23 19:49:22 följande:

    [quote=79388354][quote-nick]Saffranbulle skrev 2019-01-23 19:46:36 följande:[/quote-nick]Hej!

    Jag har bokat tid för ultraljud den 30/1 och jåller tummarna att "lillen" mår bra.


    Oj vad länge du fått vänta.. Hoppas allt ser bra ut. Om du inte har fått någon mer blödning eller så så borde det ju faktiskt vara lugnt. Håller tummarna för dig
Svar på tråden Orange flyttning..någon?