• Anonym (A)

    Kraftig blödning efter uttag av spiral

    Blev tvungen att ta ut spiralen efter knappt en månad då jag fick en cysta på ena äggstocken och aldrig slutade blöda. Hb nere på 94 och depåer på 5. Hon sa att jag kan blöda lite som en vanlig mens. Men har Niagarafall byter binda varje timme går det mer tid blöder jag igenom, samt klumpaktigt i bindan. Någon som varit med om liknande?

  • Svar på tråden Kraftig blödning efter uttag av spiral
  • Anonym (A)

    Vad baserar ni de på? Ringde gynakuten och dom sa att det kan va så och att jag skulle avvakta ett par dgr eftersom jag ej hade feber eller ökad smärta.

  • Anonym (A)

    Tyckte de verkade skumt hade överfull binda som suttit 5 timmar medan jag sov och det brukar ju inte blöda så mkt när man ligger ner. Mottagningen där jag tog bort spiralen öppnar telefon om 30min så ska ringa dit då också. Sen 5 imorse är jag inne på 3:e överfulla binda.

  • EpicNurse

    Har jobbat på gynakut i 5 år. Så jag baserar det på min kunskap.

    Om man fyller 1-2 bindor i timmen under flera timmar så förlorar man blod för snabbt. Det spelar inte roll att man inte har ont eller feber. Och det spelar heller ingen roll att det var väntat att du skulle blöda efter uttaget, för det gör man. Men man ska inte förblöda för det.


    ~ Sjuksköterska ~
  • Anonym (A)

    Har ej fått träffa läkare än men fått en hög dos tranexamsyra utskrivet som ska se till att blödandet minskar. Minskar de ej under morgondagen ska jag höra av mig igen o åka in sa läkaren som tog ut spiralen

Svar på tråden Kraftig blödning efter uttag av spiral