• Anonym (F*ck)

    Skulle man inte må bättre av att sluta röka?

    Dag 14.

    Dag 14 efter 17 år, utan cigaretter. Suget försvinner inte, det hemsöker mig när jag sover, när jag vaknar, efter jag ätit, när jag pratar i telefonen, efter jag borstat mina tänder, efter jag tagit en jävla promenad som alla säger ska hjälpa, när jag är rastlös - vilket jag är konstant nu när jag sitter och trummar med fingrarna.

    Hemmet är så städat nu så man kan bjuda kungen och gänget på middag utan tallrik inne på toaletten. Jag får PANIK.

    Vet inte hur länge till jag klarar detta! Men jag vet att jag kommer få så sjuukt dåligt samvete ifall jag viker mig nu.. Fan, vad gör man?!

  • Svar på tråden Skulle man inte må bättre av att sluta röka?
  • Anonym (Praktisk)

    Testa att ta en apelsin. Det passar inte ihop med rök.

    Köp 10 kg så du har ett tag.

  • Anonym (F*ck)

    Nae, usch.. dessutom, allt passar ihop med rök i min värld. Suttit och käkat dillchips så jag mår illa just nu, fy fan.. haha

  • Gizmo

    Motion i alla former tar bort abstinensen efter tobak. 


    Har varit rökfri i 12 år och jag tuggade nicotintuggummi de första 6 månaderna. Det är inte fusk att göra det tycker jag utan en hjälp att kunna leva utan nicotin.

    Lycka till!Solig
  • Anonym (ir)

    Ecigg fungerade för mej. Var inte själva nikotinet som var värst utan vanan, eciggen var det närmsta jag kunde komma.

  • Anonym (ir)

    Även att sluta tvärt var inte att tänka på, nedtrappning fungerade mycket bättre. 20-15-10-5-3 månadsvis, ca.

    Hade accepterat 3 om dagen men när man väl var där var det inte så farligt att sluta med det oxå.

  • legomum

    Tycker du kämpar super trots att abstinensen inte lägger sig. Heja dig.

    Har du provat med plåster/tugg/sugtabletter odyl? Om inte, gör det. Det är inget nederlag att ha hjälpmedel. Däremot ska du inte ersätta en dålig vana med en annan lika farlig likn e-cigg.

    Själva suget sitter endast i ca 10 sekunder, efter det är det du själv och din vilja som styr. Suget triggar din vilja.

    När jag slutade så gick det mängder med 'extra' tuggummin och citronbubbelvatten. Det var jag tvungen att ta till för att lura suget.

    Städa i all ära men se att det är mest extra energi du har som alla som slutar röka märker av.

    Gör något utöver det du brukar lägg ifrån dig städningen och rör på dig. Allt från att spela bästa låten och dansa till den som till ett hårt träningspass duger.

    Kom ihåg att du är fantastiskt bra som klarat till dag 15 utan att ta en cigg. Ta en dag i taget eller en timme i taget om du så behöver.

    Du är toppen, glöm inte det.

  • Anonym (rökfri sedan 2009)
    Anonym (F*ck) skrev 2019-01-15 19:06:21 följande:

    Dag 14.

    Dag 14 efter 17 år, utan cigaretter. Suget försvinner inte, det hemsöker mig när jag sover, när jag vaknar, efter jag ätit, när jag pratar i telefonen, efter jag borstat mina tänder, efter jag tagit en jävla promenad som alla säger ska hjälpa, när jag är rastlös - vilket jag är konstant nu när jag sitter och trummar med fingrarna.

    Hemmet är så städat nu så man kan bjuda kungen och gänget på middag utan tallrik inne på toaletten. Jag får PANIK.

    Vet inte hur länge till jag klarar detta! Men jag vet att jag kommer få så sjuukt dåligt samvete ifall jag viker mig nu.. Fan, vad gör man?!


    Det är jobbigt de första 3 månaderna... sedan blir det bättre!! Håll ut! Kämpa på!! Det är såååååå värt det!!!! Jag rökte ett paket om dagen fram till 2009 (i 11 år totalt). Jag fick lite hjälp med de första veckorna för jag fick Svininfluensan som satte sig på lungorna och då var det helt enkelt omöjligt att röka och jag låg i feberfrossa första två veckorna :-P. Ett tips är att googla på hur mycket som gått ut ur kroppen efter x antal dagar. Det ger en bild av hur "illa" det kan vara ett tag framöver! Typ som denna: 


    Relaterad bild

    Eller denna:


    Relaterad bild

  • Anonym (rökfri sedan 2009)
    Anonym (F*ck) skrev 2019-01-15 19:06:21 följande:

    Dag 14.

    Dag 14 efter 17 år, utan cigaretter. Suget försvinner inte, det hemsöker mig när jag sover, när jag vaknar, efter jag ätit, när jag pratar i telefonen, efter jag borstat mina tänder, efter jag tagit en jävla promenad som alla säger ska hjälpa, när jag är rastlös - vilket jag är konstant nu när jag sitter och trummar med fingrarna.

    Hemmet är så städat nu så man kan bjuda kungen och gänget på middag utan tallrik inne på toaletten. Jag får PANIK.

    Vet inte hur länge till jag klarar detta! Men jag vet att jag kommer få så sjuukt dåligt samvete ifall jag viker mig nu.. Fan, vad gör man?!


    Det är jobbigt de första 3 månaderna... sedan blir det bättre!! Håll ut! Kämpa på!! Det är såååååå värt det!!!! Jag rökte ett paket om dagen fram till 2009 (i 11 år totalt). Jag fick lite hjälp med de första veckorna för jag fick Svininfluensan som satte sig på lungorna och då var det helt enkelt omöjligt att röka och jag låg i feberfrossa första två veckorna :-P. Ett tips är att googla på hur mycket som gått ut ur kroppen efter x antal dagar. Det ger en bild av hur "illa" det kan vara ett tag framöver! Typ som denna: 


    Relaterad bild

    Eller denna:


    Relaterad bild

  • PH76
    Anonym (F*ck) skrev 2019-01-15 19:06:21 följande:

    Dag 14.

    Dag 14 efter 17 år, utan cigaretter. Suget försvinner inte, det hemsöker mig när jag sover, när jag vaknar, efter jag ätit, när jag pratar i telefonen, efter jag borstat mina tänder, efter jag tagit en jävla promenad som alla säger ska hjälpa, när jag är rastlös - vilket jag är konstant nu när jag sitter och trummar med fingrarna.

    Hemmet är så städat nu så man kan bjuda kungen och gänget på middag utan tallrik inne på toaletten. Jag får PANIK.

    Vet inte hur länge till jag klarar detta! Men jag vet att jag kommer få så sjuukt dåligt samvete ifall jag viker mig nu.. Fan, vad gör man?!


    Jag både rökte och snusade under 13 år när jag var yngre och som någon sa så tar det i allafall 3-5 månader innan det dagliga suget försvinner. För mig tog det 12 månader innan suget försvann helt och jag inte längre var sugen även när jag var ute på krogen.

    Regel nummer 1 är ett det inte finns något som heter feströka för dig, i alla fall inom de kommande åren, du behöver vara helt ren, inte ett enda bloss.
  • Anonym (A)

    Du kämpar på bra, jättebra. Trappa ner succesivt, sug på halstabletter av citronsmak.

    Lycka till.

Svar på tråden Skulle man inte må bättre av att sluta röka?