• Anonym (SE)

    Skulle ni kunna bryta upp pga sexlöst förhållande?

    Förhållande som knakar pga dåligt eller för lite sex finns det gott om tror jag.

    Ni vill ha mer men er partner tycker det är bra som det är eller kanske inte anser sig hinna med för vardagen tar över.

    Kan ett förhållande ta slut pga sex?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle ni kunna bryta upp pga sexlöst förhållande?
  • Anonym (Kvinna 40år)

    Ja absolut skulle jag kunna det om det var bestående och inte bara tillfälligt. Dock är kvalitén på sexet viktigare än kvantiteten. Så om sexet är riktigt bra kan jag vara nöjd med färre gånger (minst 2-3 ggr i veckan) och stanna kvar. 

  • Anonym (Konvenansäktenskap)

    Av någon anledning fick jag felmeddelandet att jag redan röstat i omröstningen och att jag hade valt ?ja? när jag tryckte på alternativet ?jag har vant mig vid att vara utan sex?. Konstigt. Hursomhelst så tycker jag inte att mitt förhållande måste ta slut pga sexbrist, det har väl inte varit bra mellan mig och min man på många år och han har aldrig tillfredsställt mig under våra 7 år tillsammans så jag har vant mig vid att vara utan sex. Jag kan känna mig väldigt dragen till andra män ibland även om jag naturligtvis aldrig skulle agera på det utan fantiserar enbart om hur det skulle kunna vara med en man som jag verkligen attraherades av och som ville få mig att njuta. Kärleken och kamratskapen till min man finns kvar men förälskelsen och attraktionen har försvunnit för länge sedan och nu känns det mest pinsamt att försöka ligga med honom, som att ha sex med en vän.

  • Anonym (SE)

    2-3 ggr i veckan!? Jag är glad om jag får ligga 2-3 ggr / mån.

    Hon anser inte att sex är så viktigt!

    Och de 2-3 ggr/ mån är totalt max 30min!

  • Anonym (Man 46)

    Skulle min fru inte längre vilja ha något som helst sexuellt umgänge med mig så skulle vårt förhållande vara i gungning. Men skulle jag få ett okej av henne att söka sexuell tillfredställelse på annat håll och förhållandet i övrigt är bra så hade jag stannat.

    Men hade hon vägrat mig det så hade det tagit slut. Att avstå all sexuell tillfredställelse är inget alternativ för mig och att vara otrogen och stanna kvar i förhållandet finns inte på min karta.

  • Anonym (2013)
    Anonym (SE) skrev 2019-01-15 20:35:10 följande:

    2-3 ggr i veckan!? Jag är glad om jag får ligga 2-3 ggr / mån.

    Hon anser inte att sex är så viktigt!

    Och de 2-3 ggr/ mån är totalt max 30min!


    2-3 ggr i månaden!? Om man ändå hade det så bra.

    Förra gången var 2013.

    Min fru tycker jag är värdelös på sex och låter hellre bli.
  • Anonym (kvinna)

    Inte enbart på grund av för lite sex, men det skulle kunna vara en starkt bidragande orsak.

  • Anonym (Nej)
    Anonym (2013) skrev 2019-01-15 20:45:07 följande:

    2-3 ggr i månaden!? Om man ändå hade det så bra.

    Förra gången var 2013.

    Min fru tycker jag är värdelös på sex och låter hellre bli.


    Så hade jag aldrig kunnat leva.
  • Anders 386

    Absolut. Hade såna funderingar när jag var yngre. Det var aldrig nere på ingen sex, men det var alldeles för sällan för mina önskemål. 

    Men det är lätt att säga när man inte är där - hamnar man där på riktigt är beslutet betydligt svårare. 

  • Joyho

    Jag svarade Ja, eftersom tanken finns där. Att ständigt bli avvisad från både sex och närhet sliter på själen. Tillslut blir man (eller i alla fall jag) helt knäpp och tänker på sex så fort en karl ler mot en. Jag blir deppig och egentligen vill jag inte leva såhär sexlöst i resten av livet.

    I praktiken är det dock svårare att lämna en man som jag gett upp allt för att leva med och som jag har barn tillsammans med.

Svar på tråden Skulle ni kunna bryta upp pga sexlöst förhållande?