• embr91

    Reflux/Halsbränna/klump i halsen. Hur ska det egentligen kännas i halsen?!

    Flummig fråga, det förstår jag. Men jag har länge haft en klump i halsen, svårt att svälja och sura uppstötningar. Haft ångest för att det skulle vara något dödligt.  Men så fick jag nu omeprazol för sura uppstötningar för läkaren inte kan misstänka något annat när proverna är tagna och läkare på öron näsa hals har kollat och tycker allt ser bra ut. Efter en vecka nu så är jag helt förvånad, för det känns som halsen är "domnad", alltså att varje tugga inte känns. Jag känner såklart när det är varmt, kallt eller stora bitar, men annars så känns ju nästan inget när maten åker ner mot magsäcken! Min sambo och kompis hävdar att det är så det ska vara. 
    Men jag blir helt förvånad, är det såhär det ska kännas? Eller är det något annat som spökar? 
    Är det någon här som känt samma? Alltså gått från att ha svårt att svälja till att det inte är något som tar emot? :) Skulle hjälpa mycket mot ångesten. 

Svar på tråden Reflux/Halsbränna/klump i halsen. Hur ska det egentligen kännas i halsen?!