• Mongoliet

    Ni som var på väg att bli rika men blev sjuka. Bytte ni parti?

    Tänker på er som kaske fått det där sjukt välbetalda jobbet & inte tänker på andra människor rent generellt utan röstar på det partiet som är bäst för en själv.

    Efter 2-3 feta månadslöner får ni ett cancerbesked. Ca ca 2-10 år kvar att leva. Röstar ni ändå på ett Alliansparti efter det beskedet?

  • Svar på tråden Ni som var på väg att bli rika men blev sjuka. Bytte ni parti?
  • Busarew

    är väl snarare vår nya regering man inte ska rösta på om man vill ha en fungerande välfärd.

  • Mongoliet
    Busarew skrev 2019-01-16 12:17:29 följande:

    är väl snarare vår nya regering man inte ska rösta på om man vill ha en fungerande välfärd.


    Ibland drömmer jag om att folk ska svara på frågan påforum. Jag vet att det är en utopi men drömmer vidare.
  • Kjell2
    Mongoliet skrev 2019-01-16 12:05:47 följande:

    Tänker på er som kaske fått det där sjukt välbetalda jobbet & inte tänker på andra människor rent generellt utan röstar på det partiet som är bäst för en själv.

    Efter 2-3 feta månadslöner får ni ett cancerbesked. Ca ca 2-10 år kvar att leva. Röstar ni ändå på ett Alliansparti efter det beskedet?


    Hur måmga tror du faller in på dina kriterier
    Sjukt välbetalt jobb
    Får ut två till tre månadslöner
    Cancerbesked
    2-10 år kvar att leva
    Läser och skriver på FL


  • Kjell2

    Men för att i alla fall delvis svara på din fråga.
    Jag har ett välbetalt jobb. När mina inte allt för gamla föräldrar blev sjuka i obotlig sjukdom och gick bort bytte jag inte parti.

  • cb66

    Jag röstade länge på SD men insåg att som sjuk och arbetslös förlorar jag väldigt mycket varje månad på dom. Har inget behov av flera rutavdrag och sänkt skatt på arbete, Behöver bättre a-kassa, bättre sjuksersättning och hjälp att ta mig in på arbetsmarknaden, precis som de flesta SDare.

  • Mongoliet
    Kjell2 skrev 2019-01-16 13:02:32 följande:

    Hur måmga tror du faller in på dina kriterier

    Sjukt välbetalt jobb

    Får ut två till tre månadslöner

    Cancerbesked

    2-10 år kvar att leva

    Läser och skriver på FL


    Kanske att de börjar läsa & skriva på forum eftr cancerbeskedet.
  • Mongoliet
    cb66 skrev 2019-01-16 13:19:55 följande:

    Jag röstade länge på SD men insåg att som sjuk och arbetslös förlorar jag väldigt mycket varje månad på dom. Har inget behov av flera rutavdrag och sänkt skatt på arbete, Behöver bättre a-kassa, bättre sjuksersättning och hjälp att ta mig in på arbetsmarknaden, precis som de flesta SDare.


    Tänker att många nog tänker som du. Folk som fötts rika eller tjänat mycket under många år hinner völ lägga undan mycket pengar & fortsätter att rösta på Allianspartier.
  • Mongoliet
    Kjell2 skrev 2019-01-16 13:17:55 följande:

    Men för att i alla fall delvis svara på din fråga.

    Jag har ett välbetalt jobb. När mina inte allt för gamla föräldrar blev sjuka i obotlig sjukdom och gick bort bytte jag inte parti.


    Tror du att det kan bli annorlunda om det drabbar dig själv?
  • Kjell2
    Mongoliet skrev 2019-01-16 13:35:33 följande:
    Tror du att det kan bli annorlunda om det drabbar dig själv?
    Nej
  • sextiotalist

    Jag kan svara för mig själv, jag röstade på alliansen, jag har röstat på samma parti, oavsett om jag varit student, sjukskriven, arbetslös och nu, när jag har ett rätt OK välbetalt arbete. Jag röstar på den de idéer jag tror på, inte efter plånboken.
    Däremot brukar jag skoja om att de enda som har råd att rösta på V är de som saknar inkomst helt eller är förbaskat rika.

Svar på tråden Ni som var på väg att bli rika men blev sjuka. Bytte ni parti?