• Äldre 16 Jan 13:04
    194 visningar
    0 svar
    0
    194

    Ivf och prestationångest

    Hej, tänkte bara berätta min historia och kanske ge ett tips.

    Vi hade inga problem med att bli gravida innan men när vi nu skulle skaffa ett syskon så hände ingenting. Efter nästan ett år av besvikelse så gjorde vi en undersökning då jag då var 38 år ville vi inte vänta.

    De kunde inte hitta några fel på oss det bara konstaterades att jag hade få ägg kvar för min ålder.

    Då fick vi bråttom, vi gjorde ett ivf på våren och ett på hösten, de fick ut få ägg och andra gången satte de in två men inget hände. Helt plötsligt på våren 2018 så blev jag gravid av mig själv med fick ett missfall efter bara några veckor. Min sambo började få prestationsångest och hade svårt att komma under hela den här tiden, vilket jag förstår mycket hänger på honom. Så vi tänkte göra ett till ivf hösten 2018.

    Men då satt jag och googlade lite och hamnade på en sida och fick ett tips och då gjorde vi så här:

    Under hela min ägglossning så kom min kille i en kopp och han drog upp sperman i en medicinspruta som finns i föroackningen för alvedon för barn. Sen så sprutade jag in sperman långt upp i mig och jag låg med benen i högt läge i 30 min efteråt. På första försöket funkade det och här ligger jag med en stor mage.

Svar på tråden Ivf och prestationångest