• Anonym (Ts)

    Proppfullt i en leksaksbutik kl 10 en vanlig vardag - rea

    Idag startar utförsäljningen på BR och Toysrus. Kl 10 öppnade butikerna. Jag, som har kontorsjobb, jobbade hemma just idag och kunde därför dra iväg med bilen till Barkarby (utanför Stockholm) och handla lite. 50 procent på allt. 

    Kommer dit typ 10.15 och det är hur mycket folk som helst och alla handlar som galningar.

    1. Hur har så många tid att göra detta mitt på förmiddagen en vanlig vardag?

    2. Hur har folk så mycket pengar att handla för i mitten på januari som brukar vara årets fattigaste månad. Är det föräldralediga och arbetslösa som är där borde ju dessa ha ännu mindre råd.

    3. En del såg man som köpte typ 10-15 stora legokartonger. Gissar att de ska ut på andrahandsmarknaden. Gör man sig verkligen pengar på lego så här års, tillräckligt för att det ska vara värt att lägga ut tiotusentals kronor på det?

  • Svar på tråden Proppfullt i en leksaksbutik kl 10 en vanlig vardag - rea
  • Kjell2
    Anonym (Ts) skrev 2019-01-16 13:07:09 följande:

    Idag startar utförsäljningen på BR och Toysrus. Kl 10 öppnade butikerna. Jag, som har kontorsjobb, jobbade hemma just idag och kunde därför dra iväg med bilen till Barkarby (utanför Stockholm) och handla lite. 50 procent på allt. 

    Kommer dit typ 10.15 och det är hur mycket folk som helst och alla handlar som galningar.

    1. Hur har så många tid att göra detta mitt på förmiddagen en vanlig vardag?

    2. Hur har folk så mycket pengar att handla för i mitten på januari som brukar vara årets fattigaste månad. Är det föräldralediga och arbetslösa som är där borde ju dessa ha ännu mindre råd.

    3. En del såg man som köpte typ 10-15 stora legokartonger. Gissar att de ska ut på andrahandsmarknaden. Gör man sig verkligen pengar på lego så här års, tillräckligt för att det ska vara värt att lägga ut tiotusentals kronor på det?


    1) Många jobbar skift, deltid, har fria arbetstider, studerar, föräldraledig  
    2) Långt ifrån alla har slut på pengar i januari
    3) Har man kapital kan det vara en bra investering och går säkert att sälja med vinst någon gång i år


  • Elin P

    Skiftjobbare eller lediga av annan anledning? Alla är inte fattiga i januari heller. Jag har sparpengar och hade absolut kunnat köpa en massa lego nu om det var billigt och jag visste att barnen kommer att önska sig det tex till födelsedag senare. Så inte konstigt.

  • Anonym (meh)

    De kan väl ha haft exakt samma anledningar som du själv. När jobbade du ikapp din förlorade arbetstid då? 

  • Anonym (Ts)
    Anonym (meh) skrev 2019-01-16 14:08:31 följande:

    De kan väl ha haft exakt samma anledningar som du själv. När jobbade du ikapp din förlorade arbetstid då? 


    Jag har tid på flexen så rent tidsmässigt är det inget problem.
  • LFF
    Anonym (Ts) skrev 2019-01-16 13:07:09 följande:

    Idag startar utförsäljningen på BR och Toysrus. Kl 10 öppnade butikerna. Jag, som har kontorsjobb, jobbade hemma just idag och kunde därför dra iväg med bilen till Barkarby (utanför Stockholm) och handla lite. 50 procent på allt. 

    Kommer dit typ 10.15 och det är hur mycket folk som helst och alla handlar som galningar.

    1. Hur har så många tid att göra detta mitt på förmiddagen en vanlig vardag?

    2. Hur har folk så mycket pengar att handla för i mitten på januari som brukar vara årets fattigaste månad. Är det föräldralediga och arbetslösa som är där borde ju dessa ha ännu mindre råd.

    3. En del såg man som köpte typ 10-15 stora legokartonger. Gissar att de ska ut på andrahandsmarknaden. Gör man sig verkligen pengar på lego så här års, tillräckligt för att det ska vara värt att lägga ut tiotusentals kronor på det?


    Kl 12.30 var det helt utplockat på just Lego på BR City. Jag hade lätt kunnat köpa 10-15 kartonger lego då jag har två legotokiga ungar. Att då få deras lego för halva priset är guld värt. 

    Att folk har råd att handla kallas kreditkort.
  • Anonym (Olika)

    Jag är ledig idag för att jag jobbade helgen. Komprättighet 1,5, så jobbar jag 2 helgdagar har jag 3 kompdagar att ta ut. Jag känner ganska få som jobbar heltid och enbart kontorstider. Har man mindre barn så är det nog vanligt att man jobbar deltid dessutom.

    Leksaker är dyrt, men har man b3hov av något och vetat om att rean ska starta har man nog avvaktat och därmed har man pengar kvar. Det är dessutom med än en vecka kvar till lön, de flesta som ibland har det tajt har nog det precis före lön.

  • Anonym (Flex)

    Irriterar du dig på det eller vad?? Du var ju en i högen.

  • Anonym (E)
    Anonym (Flex) skrev 2019-01-16 14:28:39 följande:

    Irriterar du dig på det eller vad?? Du var ju en i högen.


    Haha tänkte samma sak... Alla vill väl göra en bra affär. Det finns massor av folk som jobbar andra arbetstider än 9-17. Eller som kan flexa. Att januari skulle vara en fattig månad är en myt som späds på av usel kvällspress.

    Ska alla leksaker handlas på nätet nu?
Svar på tråden Proppfullt i en leksaksbutik kl 10 en vanlig vardag - rea