• Anonym (Hårig)

    Raka sig, för vems skull?

    När jag och mannen träffades var jag alltid rakad både på och mellan benen. Såhär ett antal år senare är det enda jag aktivt håller efter armhålorna.

    Mannen både hintar och klagar öppet. Ibland rakar han sig själv mellan benen för att försöka få mig att göra det också... Problemet är bara att jag mest tycker det ser löjligt ut när män tar bort könsbehåringen och för att göra det värre så skaver ju stubben sen.

    Finns det fler här som precis som jag ändrat sig vad gäller rakning? Eller är det vanligare att vara helrakad? För vems skull gör du isf det?

  • Svar på tråden Raka sig, för vems skull?
  • Ramma

    Varför låter du din man diktera över ditt utseende? och dessutom när du uppenbarligen inte vill raka dig där nere

    Jag skulle bli VANSINNIG om min man pratade sådär till mig ,det är inte ok att ställa såna krav, du duger som du är och du ska inte behöva göra saker du inte vill eller är obekväm med,vem fan kräver nåt sånt av nån man älskar? .Kasta ut idioten och skaffa dig en riktig man i stället som inte är defekt  

  • Pope Joan II
    Anonym (Hårig) skrev 2019-01-16 18:04:45 följande:

    När jag och mannen träffades var jag alltid rakad både på och mellan benen. Såhär ett antal år senare är det enda jag aktivt håller efter armhålorna.

    Mannen både hintar och klagar öppet. Ibland rakar han sig själv mellan benen för att försöka få mig att göra det också... Problemet är bara att jag mest tycker det ser löjligt ut när män tar bort könsbehåringen och för att göra det värre så skaver ju stubben sen.

    Finns det fler här som precis som jag ändrat sig vad gäller rakning? Eller är det vanligare att vara helrakad? För vems skull gör du isf det?


    För vems skull rakade du dig på den tiden du gjorde det? 

    Jag har aldrig rakat mig.
  • Anonym (Hårig)
    Ramma skrev 2019-01-16 18:14:33 följande:

    Varför låter du din man diktera över ditt utseende? och dessutom när du uppenbarligen inte vill raka dig där nere

    Jag skulle bli VANSINNIG om min man pratade sådär till mig ,det är inte ok att ställa såna krav, du duger som du är och du ska inte behöva göra saker du inte vill eller är obekväm med,vem fan kräver nåt sånt av nån man älskar? .Kasta ut idioten och skaffa dig en riktig man i stället som inte är defekt  


    Det gör jag ju inte, jag rakar mig inte.
  • Anonym (Hårig)
    Pope Joan II skrev 2019-01-16 18:19:58 följande:

    För vems skull rakade du dig på den tiden du gjorde det? 

    Jag har aldrig rakat mig.


    Min egen, men visst var jag påverkad av hur jag trodde att man ?ska? se ut. Var inte så gammal när vi träffades.
  • Miss Skywalker

    Vad är det som är så hemskt med att göra något för sin partners skull även om det inte stör dig..? 

  • Anonym (Lisa)

    Då man är yngre rakar man sig oftare för man är mer brydd om vad andra tycker om de små stråna. Men ju äldre man blir och ju mer trygg man blir i sig själv desto mindre bryr man sig om vad andra tycker och då är det större chans att man slutar raka sig, för det är oftast bara besvärligt.

  • Anonym (anonym)
    Miss Skywalker skrev 2019-01-16 18:43:12 följande:
    Vad är det som är så hemskt med att göra något för sin partners skull även om det inte stör dig..? 
    För att det kliar och blir irriterat kanske dessutom tycker många att det ser fult ut om de har mörk behåring och fär dessa mängder med synliga svarta prickar
  • Anonym (Kvinna 40 plus)

    Jag började raka mig när jag passerat 30. Nu vaxar jag.

    Helt och hållet för min skull.

    Men ser inte varför man inte skulle kunna odla/raka för att partnern ber om det

  • Anonym (varulv)

    På sommaren rakar jag armhålor och underben. Det är det enda.

Svar på tråden Raka sig, för vems skull?