• Anonym (Afrodite)

    Långdragen separation som gör mig tokig

    Det är så här att jag har bestämt mig för att skiljas från min man.

    Jag har pratat med honom om det här och han säger att han accepterat det.

    Men han har självklart svårt för att jag äns tar upp ämnet.

    Jag längtar efter att få bo ensam utan att behöva ta hänsyn till någon annan och kunna ha sex med någon som verkligen får mig att tända till.

    Jag blir så frustrerad av min situation.

    Jag måste bo med honom för att jag inte har någonstans att ta vägen.

    Samtidigt är jag inte alls attraherad av honom.

    Det kan gå så långt att jag fejkar orgasm bara för att få ett slut på situationen.

    Men samtidigt är jag så kåt att jag har svårt att sova om nätterna.

    Han går nästan aldrig ut vilket gör att jag inte ens kan onnanera utan att han hör eller försöker få det till en grej mellan oss.

    Dessutom så börjar hans övervikt och diabetes ha negativ påverkan på hans stånd.

    Han får upp den men den håller sig inte hård under hela samlaget vilket gör mig ännu mer frustrerad.

    Att vara otrogen finns inte med på kartan därför att mitt samvete inte klarar det helt enkelt.

    Det handlar inte ens om honom utan om mig själv och vad jag anser är rätt eller fel.

  • Svar på tråden Långdragen separation som gör mig tokig
  • Anonym (Va)

    Om ni har bestämt att skilja er varför har ni fortfarande sex? Det ger honom ju självklart bara hopp om att du ändrar dig och stannar. Har du bestämt dig så är det bara elakt att fortsätta ligga med honom.

  • Anonym (Afrodite)

    Han har själv uttryckt att han vill ha sex fram tills jag flyttar ut.

  • Anonym (Va)

    Det är klart han vill. Det betyder inte att det ger honom mindre hopp om att du ska stanna. Att du har sex med honom är bara elakt om du inte vill vara med honom.

  • Anonym (Z)
    Anonym (Afrodite) skrev 2019-01-16 19:36:32 följande:

    Han har själv uttryckt att han vill ha sex fram tills jag flyttar ut.


    Vilket pucko. Flytta ut, någon måste du väl kunna bo hos? Kollega, släkting, vänner? Han kommer inte fatta förrän du är därifrån.
  • Anonym (Afrodite)

    Enda alternativet är att flytta in hos min pappa, skulle jag göra det blir det ännu svårare att ha ett självständigt liv

  • Anonym (Moralisktfel)

    Håller med, det är elakt att ha sex. Jag är hellre frustrerad.

  • Anonym (Va)
    Anonym (Afrodite) skrev 2019-01-16 19:47:48 följande:

    Enda alternativet är att flytta in hos min pappa, skulle jag göra det blir det ännu svårare att ha ett självständigt liv


    Hur gammal är du?
  • Anonym (Va)
    Anonym (Afrodite) skrev 2019-01-16 19:47:48 följande:

    Enda alternativet är att flytta in hos min pappa, skulle jag göra det blir det ännu svårare att ha ett självständigt liv


    Hur gammal är du?
  • Anonym (Afrodite)

    Min ålder har inget med saken att göra.

    Det är långt ifrån alla som har allt ordnat så som jobb och studier.

    Jag har inga vänner heller.

  • Anonym (Va)
    Anonym (Afrodite) skrev 2019-01-16 19:56:33 följande:

    Min ålder har inget med saken att göra.

    Det är långt ifrån alla som har allt ordnat så som jobb och studier.

    Jag har inga vänner heller.


    Tycker du resonerar väldigt konstigt. Om du vill skiljas och du talat om det för honom då får det ju vara slut mellan er. Fortsätter ni ha sex så ger du honom bara hopp.

    Bättre för er båda om du kan flytta hem till pappa.
  • Anonym (Afrodite)

    På vilket sätt är det bättre att mista all självständighet och privatliv för flytta hem till min pappa?

    Jag skulle kunna stå ut någon dag men inte år som det verkar ta att få någon egen bostad.

  • Anonym (Va)
    Anonym (Afrodite) skrev 2019-01-16 20:13:55 följande:

    På vilket sätt är det bättre att mista all självständighet och privatliv för flytta hem till min pappa?

    Jag skulle kunna stå ut någon dag men inte år som det verkar ta att få någon egen bostad.


    Varför skulle du som vuxen förlora all självständighet och privatliv om du bor hos din pappa tillfälligt?

    Hur självständig och vilket privatliv har du nu då? Du bor och ligger med en man som du inte älskar och bara vill lämna.
  • Anonym (Moralisktfel)

    Det tar inte år att få en bostad, kan du tänka dig bo i tex andra hand, då kan du börja med blocket finns en del där. Jag ligger i skilsmässa nu och letar bostad, har iof inte så bråttom att jag tar vad som helst, så lite kräsen blir jag. Hade vi varit väldigt osams då hade jag tagit en nödlösning, men som det ser ut nu så lämnar vi varandra att få vara ifred, sover inte tillsammans osv. Funkar ändå rätt ok, men om någon av oss träffar någon annan skulle det såklart bli svårare att stå ut.

  • Anonym (Afrodite)

    Min pappa är en sån person som inte fattar vad privatliv eller en stängd dörr betyder oavsett om man pratar med honom om detta.

    Han tenderar till att försöka tvinga på en att umgås med släktingar som man inte vill träffa.

    Dessutom är han en väldigt stressande människa som gärna vill ha kontroll och bestämma allt.

    Kort sagt han är jobbig att leva med.

    Om jag fortsätter leva tillsammans med min man tills jag får egen bostad måste jag komma på någon strategi för att komma överens med honom på ett vettigt sätt eftersom vi båda går hemma hela dagarna.

    Jag har ansökt om studier för att kunna komma ifrån lite grann iaf.

  • Anonym (Va)
    Anonym (Afrodite) skrev 2019-01-16 20:26:03 följande:

    Min pappa är en sån person som inte fattar vad privatliv eller en stängd dörr betyder oavsett om man pratar med honom om detta.

    Han tenderar till att försöka tvinga på en att umgås med släktingar som man inte vill träffa.

    Dessutom är han en väldigt stressande människa som gärna vill ha kontroll och bestämma allt.

    Kort sagt han är jobbig att leva med.

    Om jag fortsätter leva tillsammans med min man tills jag får egen bostad måste jag komma på någon strategi för att komma överens med honom på ett vettigt sätt eftersom vi båda går hemma hela dagarna.

    Jag har ansökt om studier för att kunna komma ifrån lite grann iaf.


    Om ni har separerat så ska ni inte leva tillsammans. Ni ska i så fall bara bo i samma lägenhet tills du kan hitta en egen. Ni får börja leva era egna liv. Och definitivt sluta ligga med varandra.

    Va tydlig med att det är slut och att ni bara bor i samma lägenhet tills du hittar en egen.
  • Anonym (Afrodite)

    När jag flyttar ut kommer jag inte ha någon fast inkomst tills jag får allt ordnat vilket inte gör mig till en attraktiv hyresgäst dessutom har jag en hund som jag under inga omständigheter kommer att göra mig av med.

    Jag skall se över hur det blir bäst för båda men det lutar mot att stanna kvar iaf ett tag till

  • Anonym (Afrodite)

    Jag tackar er alla som har svarat på min tråd

    Jag har fått lite klarhet i min situation.

Svar på tråden Långdragen separation som gör mig tokig