• Anonym (nj)
    Äldre 16 Jan 21:35
    279 visningar
    9 svar
    9
    279

    Har du tagit för hårt i ditt barn?

    Har du tagit för hårt i ditt barn någon gång så att det gjorde ont på barnet? Hur kom det sig? Vad gjorde du efteråt? Har du berättat för någon om detta? Kan du förlåta dig själv för det eller ältar du det?

  • Svar på tråden Har du tagit för hårt i ditt barn?
  • Äldre 16 Jan 21:38
    #1
    +1

    Jag har slitit tag i mitt barns arm när han var på väg att springa ut i gatan. Annars aldrig. Nej jag har absolut ingen ångest över det och tror inte det gjorde ont ens. Däremot blev barnet rädd så jag satte mig på huk, kramade/tröstade och förklarade faran. Han var 4 år.

  • Anonym (Mili)
    Äldre 16 Jan 21:38
    #2
    +1

    Ja, i situationer där hon skulle kunnat skada sig (och/eller möjligtvis nån annan). Efteråt har vi pratat om det, jag förklarade varför jag gjorde som jag gjorde osv. Ingen som helst ånger, skulle göra det igen om tvunget. Hellre det än att unge springer rakt ut i gatan eller faller baklänges i stolen.

  • tvilli­ngmamm­aVastm­anland
    Äldre 16 Jan 21:40
    #3
    +1

    Ja, jag drog min son i örat en gång för att jag blev så himla arg. Om jag gör något fel gentemot barnen så ber jag barnen om förlåtelse och ältar det inte sen, Men jag försöker undvika att bli för stressad och trött, för det är ju då man riskerar att göra något dumt eller vara otrevlig.

  • Anonym (pappa­)
    Äldre 16 Jan 21:40
    #4

    Jag sällar mig till skaran.

  • Äldre 16 Jan 21:43
    #5
    -1
    tvillingmammaVastmanland skrev 2019-01-16 21:40:16 följande:

    Ja, jag drog min son i örat en gång för att jag blev så himla arg. Om jag gör något fel gentemot barnen så ber jag barnen om förlåtelse och ältar det inte sen, Men jag försöker undvika att bli för stressad och trött, för det är ju då man riskerar att göra något dumt eller vara otrevlig.


    Aj då.... Det kan du bli polisanmäld för då det är aga.
  • Äldre 16 Jan 23:05
    #6

    Ja, mitt första barn. Jag var gravid, sur, trött och arg, och jag hade fortfarande inte riktigt koll på hur ömtåliga småbarn är. Själv tyckte jag att jag bara tog tag i armen, men hon fick ett blåmärke. Där lärde jag mig en läxa för livet.

  • Anonym (N)
    Äldre 16 Jan 23:32
    #7

    Nej inte jag men min man. Det var i misstag dock, han förde fram barnet framför sig när dom gick, antagligen tog han i armen. Barnet sade *aaaj du tar i för hååårt*. Men sedan tänkte varken vi eller barnet på det igen, tror jag. Verkade inte så iallafall.

  • Anonym (L)
    Äldre 16 Jan 23:34
    #8
    smulpaj01 skrev 2019-01-16 21:43:18 följande:

    Aj då.... Det kan du bli polisanmäld för då det är aga.


    Suck.
  • Anonym (A)
    Äldre 17 Jan 12:36
    #9

    Ja, när barnet vara i fara.

Svar på tråden Har du tagit för hårt i ditt barn?