• Äldre 17 Jan 00:00
    343 visningar
    3 svar
    3
    343

    Cymbalta eller Sertralin mot ångest?

    Jag har gruvat mig så otrolig länge nu om jag ska börja med antidepressiva. Har väldigt stor respekt för mediciner.

    Har bestämt mig för att prova mot min ångest och depression. Antingen cymbalta eller sertralin, har ni några erfarenheter? Biverkningar?

  • Svar på tråden Cymbalta eller Sertralin mot ångest?
  • Marcus Johnss­on
    Äldre 8 Feb 19:51
    #1

    Det absolut sämsta du kan göra är att börja ta mediciner, det finns saker du själv kan göra och som är bättre än mediciner mot depression. Som livsstilsrådgivare rekommenderar jag aldrig att börja med mediciner om det absolut verkligen inte är supernödvändigt.


    Om du kan förklara lite mer av hur din livsstil och vardag ser ut så kan jag försöka hjälpa till.

  • Anonym (Jb)
    Äldre 9 Feb 19:36
    #2

    Jag äter sertralin och ser en förbättring på måendet. Men jag har just fått diagnosen kronisk värk/central sensitisering då jag har haft ständig värk i nacken i år. De tror att allt hänger ihop, depression, värk, trauma som barn, stress mm.

  • Anonym (deppo­)
    Äldre 9 Feb 20:00
    #3

    åt cymbalta i 3 års tid, funkade jättebra i början och behövde verkligen det för att ta mig upp över ytan, Hade inte funkat med "ät bättre och rör på dig och sov regelbundet" som vissa förespråkar.


    Sista året gick jag dock upp 15 kg och tappade all form av sexlust. Så jag slutade. Ett jävla rävgift att sluta med men skönt att bli av med! Tror dock alla sånna medel är svåra att sluta med

Svar på tråden Cymbalta eller Sertralin mot ångest?