• Anonym (Mamman)

    BUMM Vart?!

    Hej,

    Jag har fått en remiss från VC å mitt barns vägnar till Banr och ungdomsmedicinsk mottagning i Järva. Jag sa till VC att jag åker i princip var som helst men inte till/genom Rinkeby (åker kommunalt). Men ändå fick jag Järva som ligger i Rinkeby. Jag vägrar åka genom där.. Ringde vc två gånger och sa att jag vill ha remissen skickat någon annanstans men fått två gånger till i brevlådan remiss till Järva..

    Så jag tänkte ringa runt själv. Vilka BUMM I Sthlm finns det som jag kan vända mig till? Eventuellt ett litet kirurgiskt ingrepp som kan behövas.

  • Svar på tråden BUMM Vart?!
  • Långbenopluto

    Oj, vilka krav du har..... går inte ditt barns medicinska behov före ditt "vägrande"?

    Så många gånger kommer du inte behöva åka där.....

  • Anonym (Ll)

    De kanske inte har tid någon annanstanns. Du har ansvar för barnets mående, om du vägrar ge hen den vård hen behöver så kan du förvänta dig en soc anmälan från vården.

  • Anonym (Oj)

    Men jösses. Vad tror du ska hända? Jag har varit där med mitt barn massor av gånger (åkt kommunalt). Inga som helst problem.

  • Anonym (Mamman)

    Vilka svar. Riktiga hajjattacker här inne jämt. Ni måste ha sådana tråkiga liv ! Riktiga bittra människor!

    1. Det blir inge socanmälan eftersom det inte är ett sådant ingrepp.

    2. Jag åker inte till ett område där inte ens polisen åker.

  • Anonym (Ll)
    Anonym (Mamman) skrev 2019-01-17 07:13:12 följande:

    Vilka svar. Riktiga hajjattacker här inne jämt. Ni måste ha sådana tråkiga liv ! Riktiga bittra människor!

    1. Det blir inge socanmälan eftersom det inte är ett sådant ingrepp.

    2. Jag åker inte till ett område där inte ens polisen åker.


    Ja ditt liv låter ju bättre som inte vill ge ditt barn vård för att du är rädd för en stad? Om alla reagerar likadant på ditt inlägg så kanske du borde fundera över om ditt sätt att se på saken är fel, men det är väl lättare att det är fel på alla andra än en själv.
  • Fjäril kär
    Anonym (Mamman) skrev 2019-01-17 07:13:12 följande:

    Vilka svar. Riktiga hajjattacker här inne jämt. Ni måste ha sådana tråkiga liv ! Riktiga bittra människor!

    1. Det blir inge socanmälan eftersom det inte är ett sådant ingrepp.

    2. Jag åker inte till ett område där inte ens polisen åker.


    Och allt du läser på internet är sant?.....
  • Anonym (Oj)
    Anonym (Mamman) skrev 2019-01-17 07:13:12 följande:

    Vilka svar. Riktiga hajjattacker här inne jämt. Ni måste ha sådana tråkiga liv ! Riktiga bittra människor!

    1. Det blir inge socanmälan eftersom det inte är ett sådant ingrepp.

    2. Jag åker inte till ett område där inte ens polisen åker.


    Åker inte polisen dit? Det bör du nog informera dem om, de vet nog inte det.
  • Anonym (A)

    Buss 179 går till Rinkeby och stannar inte alltför långt i från, om det är Rinkebysvängen 70 vi talar om dvs. Då slipper du gå genom centrum som jag antar är ditt dilemma ts? Du kan ta bussen från Kista om det känns bättre.

  • Mrs Moneybags

    Du ska ju bara på ett läkarbesök, det är säkerligen mitt på dagen. Så farligt är det ju inte i Rinkeby haha. Skärp dig nu. 

    Jag har varit på BUMM i Solna Centrum med min son för några år sedan, så där har du ett tips på ett annat ställe. 

    Du kanske får remiss till Järva eftersom du bor närmast den mottagningen? 

  • Anonym (Johanna)
    Anonym (Mamman) skrev 2019-01-17 06:41:31 följande:

    Hej,

    Jag har fått en remiss från VC å mitt barns vägnar till Banr och ungdomsmedicinsk mottagning i Järva. Jag sa till VC att jag åker i princip var som helst men inte till/genom Rinkeby (åker kommunalt). Men ändå fick jag Järva som ligger i Rinkeby. Jag vägrar åka genom där.. Ringde vc två gånger och sa att jag vill ha remissen skickat någon annanstans men fått två gånger till i brevlådan remiss till Järva..

    Så jag tänkte ringa runt själv. Vilka BUMM I Sthlm finns det som jag kan vända mig till? Eventuellt ett litet kirurgiskt ingrepp som kan behövas.


    Det föll dig aldrig in och kolla upp adressen och olika färdvägar dit? Reseplaneraren är ett hett tips..
Svar på tråden BUMM Vart?!