• Anonym (Kluven)

    Underbar sambo men mitt hjärta bankar för en annan

    Behöver all hjälp jag kan få!

    För att göra en lång historia kort;

    Träffade en man/kille för ca 7 år sedan, en ?dejt? vi hade sex (fantastiskt sådant), detta va en kille som jag hade haft intresse för under en löngre tid, men det blev inte mer än såhär. Han tyckte att jag var för ung (10 år yngre) så vi fortsatte aldrig någon relation.

    Något år senare träffa jag min nuvarande sambo (pappa till mina barn) en fantastik människa, som sätter sin familj i första rummet. Men av en slump stötte jag på den andra mannen för ett tag sedan, vi pratade en snabbis sen var det inte mer med det. Han hörde sedan av sig o tyckte att de var kul att se mig (ja det samma tänkte jag).

    Nu till problemet, jag kan inte få honom ur mina tankar, jag känner honom egentligen inte så förstår inte hur jag kan dras till honom på detta sättet, en del av mig vill lämna min sambo pga detta, och en annan del av mig tänker att jag ska vara ?nöjd? med det jag har. Snälla hjälp mig reda ut mina tankar, kan man bli kär i nån man egentligen inte känner? Följa hjärtat eller hjärnan??

    Jag vill ju ha min kärnfamilj samtidigt som jag vill känna så starkt till den jag lever med.

  • Svar på tråden Underbar sambo men mitt hjärta bankar för en annan
  • brallison

    Ärligt så tror jag inte att du är kär i honom - du hade en väldigt kort relation med honom som var bra (kanske endast för att just var så kort) och det är det minne som du har kvar. Skulle ni bli tillsammans nu, så väldigt stor risk att du skulle bli besviken och lämna honom inom kort.

  • Anonym (Kluven)
    brallison skrev 2019-01-17 11:59:06 följande:

    Ärligt så tror jag inte att du är kär i honom - du hade en väldigt kort relation med honom som var bra (kanske endast för att just var så kort) och det är det minne som du har kvar. Skulle ni bli tillsammans nu, så väldigt stor risk att du skulle bli besviken och lämna honom inom kort.


    Tips hur jag kan få bort honom från mina tankar då? Han har skrivit att det är ?synd att jag har sambo?. Så jag vet ju att intresset är ömsesidigt. Men kan ju inte sluta tänka på honom...
  • Anonym (.)

    Låter som du är kär i en fantasi. Du känner inte honom egentligen, och har ingen erfarenhet av en vanlig vardag med honom.

    Med tanke på att han dumpade dig förut, så är väl risken gigantiskt att det mönstret skulle återupprepas. Och då står du där som singel med ett barn, det blir väldigt mycket svårare att hitta bra män helt plötsligt med barn.

    Undvik kontakt med man nr 2, det kommer bara sluta illa annars.

  • Anonym (Kluven)
    Anonym (.) skrev 2019-01-17 12:04:03 följande:

    Låter som du är kär i en fantasi. Du känner inte honom egentligen, och har ingen erfarenhet av en vanlig vardag med honom.

    Med tanke på att han dumpade dig förut, så är väl risken gigantiskt att det mönstret skulle återupprepas. Och då står du där som singel med ett barn, det blir väldigt mycket svårare att hitta bra män helt plötsligt med barn.

    Undvik kontakt med man nr 2, det kommer bara sluta illa annars.


    Men om man kan få detta intresset för en annan man, är man verkligen i rätt relation då? Börjar ifrågasätta så mycket för att mina tankar snurrar så...
  • Anonym (Lika)

    Bestäm dig. Det är mitt bästa råd, jag har precis samma erfarenhet av en tidigare relation som aldrig fick löpa linan ut (han gav aldrig oss chansen) som efter några år tog kontakt igen och hade "ångrat sig". Jag fick ta beslutet att vara klar och tydlig med att det inte alls var synd att jag hade sambo och gått vidare i mitt liv. Hade jag fortsatt fundera över OM det hade funkat hade det varit på gränsen till otrohet enligt mig. Jag valde att klippa kontakten helt och inte underhålla idén om honom alls.

  • Anonym (Sssss)

    Han kanske bara tycker att det är spännande att återuppta det som fanns tidigare? Tror inte heller att du är kär, det är bara spänningen. Kanske tanken på hur livet kunde ha blivit. Svara nästa gång han skriver att du har ett bra liv och är nöjd med det. Sen får du blocka honom.

    Han kanske också har sambo? Vad vet du om honom egentligen?

  • Anonym (Kluven)
    Anonym (Lika) skrev 2019-01-17 12:14:12 följande:

    Bestäm dig. Det är mitt bästa råd, jag har precis samma erfarenhet av en tidigare relation som aldrig fick löpa linan ut (han gav aldrig oss chansen) som efter några år tog kontakt igen och hade "ångrat sig". Jag fick ta beslutet att vara klar och tydlig med att det inte alls var synd att jag hade sambo och gått vidare i mitt liv. Hade jag fortsatt fundera över OM det hade funkat hade det varit på gränsen till otrohet enligt mig. Jag valde att klippa kontakten helt och inte underhålla idén om honom alls.


    Just nu har vi ingen kontakt alls, förutom att jag ser att han är inne och snokar på min instagram. Så han visar ändå respekt för mitt förhållande, men min hjärna kan inte släppa honom.. o egentligen förstår jag inte vad det är som gör att jag har det intresset för honom..
  • Anonym (Praktisk)
    Anonym (Kluven) skrev 2019-01-17 12:02:23 följande:
    Han har skrivit att det är ?synd att jag har sambo?. Så jag vet ju att intresset är ömsesidigt.

    Ja. I vart fall kan han tänka sig att ligga med dig en gång till. Men om han kan tänka sig att äta frukost med dig till du blir 65 är en annan fråga.
  • Anonym (Kluven)
    Anonym (Sssss) skrev 2019-01-17 12:18:52 följande:

    Han kanske bara tycker att det är spännande att återuppta det som fanns tidigare? Tror inte heller att du är kär, det är bara spänningen. Kanske tanken på hur livet kunde ha blivit. Svara nästa gång han skriver att du har ett bra liv och är nöjd med det. Sen får du blocka honom.

    Han kanske också har sambo? Vad vet du om honom egentligen?


    Vet att han inte har sambo då det finns gemensamma vänner. Annars vet jag inte mycket, vet vad han jobbar med, intressen, annars ingenting! Känner honom inte, bara så sjukt attraherad av honom. Hade typ velat höra från honom att det inte finns nått mellan oss, att han bara vill ha sex. Alltså nått sånt, för då hade jag släppt det! Men nu är de som om jag får upp den förhoppningen jag hade då vi träffades, att de hade kunnat bli vi., åh så fruktansvärt när man inte kan reda ut tankarna
  • Anonym (Kluven)
    Anonym (Praktisk) skrev 2019-01-17 12:21:25 följande:

    Ja. I vart fall kan han tänka sig att ligga med dig en gång till. Men om han kan tänka sig att äta frukost med dig till du blir 65 är en annan fråga.


    Det är ju just det, hade han bara sagt till mig att det inte finns nått mellan oss utan han vill bara ha sex, då hade jag släppt det direkt.. men nu vet jag inte och jag får upp nån förhoppning jag hade på den tiden vi sågs, att de kanske hade funkat och blivit något
Svar på tråden Underbar sambo men mitt hjärta bankar för en annan