• Dafoematilda

    Jag är ensamstående och vill ha barn.

    Hej! Jag är en tjej på 20 år, skötsam, har heltidsjobb, stadig ekonomi, bostad och bil, min största dröm är barn, men jag är asexuell därav får jag inga känslor för varken kille eller tjej.

    Jag vet inte hur jag ska göra, åka till Danmark och inseminera mig? Köpa spermier från random? Ligga med en främling?

    Tacksam för tips????

  • Svar på tråden Jag är ensamstående och vill ha barn.
  • Bestemor

    Du är väldigt ung och inser helt säkert inte hur fruktansvärt tungt det är som ensamstående förälder.

    Varför vill du ha barn? Du får ursäkta mig men du framstår som ung och omogen.

  • Dafoematilda

    På vilket sätt är jag omogen?

    Jag har växt upp i en familj med en ensamstående mamma så tro mig, jag vet hur tufft det är, men kärleken man får från ett barn överväger allt.

  • Anonym (J)
    Dafoematilda skrev 2019-01-17 12:34:57 följande:

    På vilket sätt är jag omogen?

    Jag har växt upp i en familj med en ensamstående mamma så tro mig, jag vet hur tufft det är, men kärleken man får från ett barn överväger allt.


    Fast det var din mamma som var ensamstående, inte du, så du kan inte veta hur tufft det är. Och du har inga barn så du vet inte alls att kärleken från ett barn överväger allt.

    Jag var själv 20 år när jag fick mitt första barn. Inte ensamstående dock. Men det var tufft som fan. Man är fortfarande tonåring i huvudet. Rekommenderar ingen att skaffa barn i så ung ålder.
  • Meriall

    Har du närstående kring dig/nätverk som kan hjälpa till (din mamma?) I så fall kan det gå bra trots att det är tungt. Rekommenderar Danmark om du har råd och inte vill vänta länge.

    Krogen kan göra att du bara får ha barnet på halvtid i framtiden. Inte att rekommendera.

  • Rebecca86

    Jag hade åkt till Danmark!

    Har en vän som gjorde det, hon var oxå ensam och drömde om barn.

    (Eller en främling o sen att du aldrig hör av dig) ????

  • Anonym (L)

    Kan gå helt utmärkt att vara ensamstående. Även utan rtt större nätverk, även om det inte är att rekommendera för varken din eller ditt barns skull. Tycker också Danmark är dott bästa alternativ.

  • Dafoematilda

    Men snälla vi alla får göra våra egna uppoffringar i livet, jag resonerar att kärleken man får från ett barn övervinner precis allt, jag vill ha barn, många unga vill inte ha barn utan det blir av misstag, hellre ett önskat barn en ett oönskat.

    Jag frågade om tips, det du säger kommer inte ändra mitt tankesätt.

  • Anonym (Mamma)
    Anonym (J) skrev 2019-01-17 12:41:03 följande:
    Fast det var din mamma som var ensamstående, inte du, så du kan inte veta hur tufft det är. Och du har inga barn så du vet inte alls att kärleken från ett barn överväger allt.

    Jag var själv 20 år när jag fick mitt första barn. Inte ensamstående dock. Men det var tufft som fan. Man är fortfarande tonåring i huvudet. Rekommenderar ingen att skaffa barn i så ung ålder.
    Usch så dömande du är, och vilken tråkig attityd du har! Alla 20-åringar är inte unga och dumma... många är det men långt ifrån alla!
  • Anonym (.........)

    du är alldeles för ung för insemination. Det är 25års gräns på både ivf och insemination

Svar på tråden Jag är ensamstående och vill ha barn.