• babymys

    Gravida! bruna/rosa flytningar + svamp?

    Hejhopp allihopa! 

    Är helt ny här och ny om så och säg allt som har med graviditet att göra. Men har jag startat bebisverkstaden ändå? Jajemen, visst har jag det! Hurra hurra!

    Nå, jag var till min stora förvåning gravid i v.5-6 i slutet av november i fjor och valde att ta abort den 5/12. Blödningen varade i 3 veckor, upphörde den 26/12 och jag misstänker även att blödningen den sista veckan var mensen (blödningen upphörde i någon dag efter 2v och satte igång igen som en helt annan blödning än den jag hade haft i 2v - mer som en "normal" mens). Sen dess har jag och min kille försökt att få till det igen och enligt kalendern hade jag ÄL den 3/1, alltså för 14 dagar tillbaka. Sedan i fredags, alltså exakt en vecka efter ÄL, fick jag först bruna flytningar som gick över till rosa flytningar och sedan rosa spottings+svamp(?). Har det fortfarande idag (BIM) men det har varit väldigt sparsamma flytningar varje dag, trodde dock jag skulle dö av "mensvärken" jag hade förra helgen (SOS!) men den slutade efter helgen.

    Har läst att man kan få nidblödningar men att det oftast är över efter en dag eller två och detta med svamp liknande flytnignar fattar jag mig ännu mindre på... Någon som är i en liknande situation eller har erfarenheter? Känner att jag behöver lösa detta lilla mysteriet:) Eller ska jag inte hoppas för mycket denna månaden kanske? :( 

    Puss på er <3
Svar på tråden Gravida! bruna/rosa flytningar + svamp?