• Chicic

    Hur se fräsch ut utan behandlingar?

    Hej!

    Undrar vad ni har för tips eller rutiner som ni vill dela med er av vad det gäller skönhet!

    Jag är 40 år och mån om mitt yttre. Fixar håret, tycker det är kul med smink och kläder. Men problemet är ju att det kostar... Med 4 barn mellan 8 och 18 hemma är det inte mycket jag kan lägga på lyx till mig själv.

    Hade jag kunnat hade jag gått och fått naglarna fixade en gång i månaden, haft lösfransar (diskreta men bara så jag hade sluppit ta mascara), gått till frisören oftare m.m.

    Hur ofta gör ni sånt? Eller gör ni det inte? Har ni tips på hur man kan se fräsch och fin ut utan att det kostar skjortan?

  • Svar på tråden Hur se fräsch ut utan behandlingar?
  • Isis

    Ett bra alternativ till frekvent klippning som funkar för mig är hårolja. Håret ser fräschare och mer nyklippt ut längre. Kräver en bra grundklippning såklart.

  • Tihi
    Isis skrev 2019-01-17 13:53:48 följande:
    Ett bra alternativ till frekvent klippning som funkar för mig är hårolja. Håret ser fräschare och mer nyklippt ut längre. Kräver en bra grundklippning såklart.
    Någon specifik hårolja?
  • Chicic

    Hur tar ni hand om huden i ansiktet? Börjar ju komma lite rynkor nu i 40-årsåldern.

  • Isis
    Tihi skrev 2019-01-17 14:32:30 följande:

    Någon specifik hårolja?


    Moroccan Oil har jag testat, funkar bra och doftar gott. Drygt så inte dyrt. Sen någon som hette Dark Oil av ngt märke jag inte minns. Också bra men annan konsistens. Förmodligen pga mer siliconer i.

    Beställde just en flaska Retinol som enl studier faktiskt fungerar på rynkor, pigmentförändringar, acne mm. Ska bli intressant att se vad som händer. Retinol i annan form används tydligen på salonger, starkare då. Så ännu ett alternativ till salongsbehandling.
  • Chicic
    Isis skrev 2019-01-17 14:46:39 följande:

    Moroccan Oil har jag testat, funkar bra och doftar gott. Drygt så inte dyrt. Sen någon som hette Dark Oil av ngt märke jag inte minns. Också bra men annan konsistens. Förmodligen pga mer siliconer i.

    Beställde just en flaska Retinol som enl studier faktiskt fungerar på rynkor, pigmentförändringar, acne mm. Ska bli intressant att se vad som händer. Retinol i annan form används tydligen på salonger, starkare då. Så ännu ett alternativ till salongsbehandling.


    Toppen, det måste jag googla! Tack för tips!
  • sextiotalist

    Jag är 55+ och anses se fräsch ut för min ålder. Jag sminkar mig bara ibland, har först nu börjat använda återfuktande kräm, för det mesta kortklippta naglar, men nu råkar jag ha egna, långa naglar (skulle aldrig gå och fixa naglarna på salong om det inte skulle vara till något speciellt tillfälle). Klipper mig tre-fyra gånger per år (men har en frisyr som är OK när det är längre)
    Rynkor har jag nu fått, men har inga besvär av detta, när man är 55+ så behöver man inte ha en slät hy, det är helt OK att visa att man har levt några år.
    Håret tonar jag ungefär var 6-8:e vecka. Det är praktiskt med toning, det blir inte skarp kant, utan det bli en mjuk övergång.
    När jag har maskara, så syns det att jag har långa ögonfransar

  • Nowyouseeme
    Chicic skrev 2019-01-17 13:49:43 följande:

    Hej!

    Undrar vad ni har för tips eller rutiner som ni vill dela med er av vad det gäller skönhet!

    Jag är 40 år och mån om mitt yttre. Fixar håret, tycker det är kul med smink och kläder. Men problemet är ju att det kostar... Med 4 barn mellan 8 och 18 hemma är det inte mycket jag kan lägga på lyx till mig själv.

    Hade jag kunnat hade jag gått och fått naglarna fixade en gång i månaden, haft lösfransar (diskreta men bara så jag hade sluppit ta mascara), gått till frisören oftare m.m.

    Hur ofta gör ni sånt? Eller gör ni det inte? Har ni tips på hur man kan se fräsch och fin ut utan att det kostar skjortan?


    Jag tycker naturligt är vackrast!

    Ansiktsprodukter som jag använder och som fungerar bra är Lumene. En bra rengöring, serum och dag-/nattcreme är a och o.

    När du vill göra en skön ansiktsbehandling så kör OCM (googla). Djuprengörande, och ger en skön glow.

    Vad gäller håret har jag 3 favoritprodukter:

    - Milkshake Incredible milk

    - Revlon Uniq one samt

    - någon slags hårolja.

    Applicera samtliga i handdukstorrt hår. Försök att inte föna/platta håret så ofta för det sliter också mkt.
Svar på tråden Hur se fräsch ut utan behandlingar?