• Atena

    Om en pedofil skaffar barn?

    Att pedofiler inte ska ha barn är vi väl alla rörande överens om. 

    Men vad gör jag om jag vet att en dömd pedofil kommer få barn? 

    Går det ens att göra något? Kollar ingen upp sånt här? Är verkligen att få barn en mänsklig rättighet som går över att skydda barn mot övergrepp?

    Det här händer alltså just nu, nästan rakt under min näsa, jag kände personen en gång i tiden, fick höra att denne dömdes för våldtäkt mot barn och har aldrig pratat med denne efter detta. Han dömdes till ett långt fängelsestraff och nu blir han pappa inom ett par månader.

  • Svar på tråden Om en pedofil skaffar barn?
  • mumiiin

    anmäl till soc. Förhoppningsvis får barnet komma till en annan familj

  • Mongoliet

    Pedofiler är väl de värsta men att vara pedofil men inte utöva det måste väl vara lagligt? Om han har avtjänat sitt straff måste det väl få vara ok. Eller är detta brottet annorlunda? Ja man kan tycka det men jag har svårt att se att soc skulle ta hand om det barnet för att pedofilen varit kriminell förr.

  • Atena
    Mongoliet skrev 2019-01-17 19:26:59 följande:

    Pedofiler är väl de värsta men att vara pedofil men inte utöva det måste väl vara lagligt? Om han har avtjänat sitt straff måste det väl få vara ok. Eller är detta brottet annorlunda? Ja man kan tycka det men jag har svårt att se att soc skulle ta hand om det barnet för att pedofilen varit kriminell förr.


    Och hur kan du vara säker på att han inte ger sig på det här barnet också? Pedofiler får inte jobba med barn av en anledning, varför i helvete skulle dom då få ha egna för?
  • Mongoliet
    Atena skrev 2019-01-17 19:30:12 följande:

    Och hur kan du vara säker på att han inte ger sig på det här barnet också? Pedofiler får inte jobba med barn av en anledning, varför i helvete skulle dom då få ha egna för?


    Tror bara inte att det är olagligt.
  • Atena
    Mongoliet skrev 2019-01-17 19:31:01 följande:
    Tror bara inte att det är olagligt.
    Vilket är inte olagligt? Att vara pedofil är såklart inte olagligt, men det här är en våldtäktsman, hundratals erkända våldtäkter på barn som han är dömd för. 
  • Mongoliet
    Atena skrev 2019-01-17 19:37:14 följande:

    Vilket är inte olagligt? Att vara pedofil är såklart inte olagligt, men det här är en våldtäktsman, hundratals erkända våldtäkter på barn som han är dömd för. 


    Tror inte att det är olagligt att skaffa barn som pedofil.
  • bra03

    Så länge man inte tvångssteriliserar dömda pedofiler är det fullt möjligt att även en pedofil kan pippa till sig en unge.

    Sen är frågan vilken sjuk kvinna som väljer att skaffa barn med en dömd pedofil.

  • erikaABC

    Anmäl till Soc så de håller ögonen på familjen.
    Delge hans sambo domen. Anonymt mejl eller brev.

  • joannaq

    En i min släkt blev dömd för pedofili och när han kom ut gick han barn med en kvinna. En i min släkt anmälde då honom till soc och de tog barnen.

  • Atena
    Zizazi skrev 2019-01-20 00:22:11 följande:

    Kvinnopedofil eller manspedofil?


    Spelar det någon roll egentligen, pedofil som pedofil. Men i det här fallet är det en man.
Svar på tråden Om en pedofil skaffar barn?