• Äldre 17 Jan 22:21
    393 visningar
    4 svar
    4
    393

    Ovanlig metod för potträning

    Hittade en artikel om en person som tagit till en mer ovanlig metod för att potträna sitt barn.

    www.deadlinenews.co.uk/2019/01/11/mum-shares-unique-approach-to-potty-training-cover-the-entire-room-in-incontinence-pads/

    Vad tycker ni om detta?
    Kommer denna metod fungera?
    Skulle ni tänka er att använda den?

  • Svar på tråden Ovanlig metod för potträning
  • Äldre 18 Jan 02:19
    #1

    Jag vet inte riktigt varför inkontinens-lakan på golvet skulle hjälpa/stjälpa potträningen alls. Verkar mer vara en uppmärksamhets-kåt mamma som är beredd att göra vad som helst för att bli sedd.

  • Äldre 18 Jan 18:41
    #2
    EmberEyes skrev 2019-01-18 02:19:56 följande:

    Jag vet inte riktigt varför inkontinens-lakan på golvet skulle hjälpa/stjälpa potträningen alls. Verkar mer vara en uppmärksamhets-kåt mamma som är beredd att göra vad som helst för att bli sedd.


    Eller så vill hon vara lite rolig och göra något annorlunda.
  • Äldre 18 Jan 22:18
    #3
    Kosmos skrev 2019-01-18 18:41:33 följande:
    Eller så vill hon vara lite rolig och göra något annorlunda.
    Om så vore fallet så hade hon inte haft något behov av att lägga ut på sociala medier och prata med journalister.
  • Äldre 18 Jan 22:33
    #4

    Personligen har jag ju hellre torkat kiss än mumifierat hela rummet :)

    Men däremot så tror jag inte det är så dumt att kunna ha av blöjan hela tiden när man väl tagit bort den. Med min yngsta tog jag bort blöjan när hon precis fyllt två och då kunde hon inte kissa på kommando så ist för att vara orolig för att hon skulle kissa ner sig i t ex bilen så satt hon på såna där inkontinens-skydd, samma i vagnen. Hade dessutom pottan med under vagnen var vi än skulle.

    Jag upplevde att det blev rätt enkelt för barnet när denne visste att blöjan var av, alltid. Och man slapp dessutom diskussioner om huruvida blöjan skulle vara på eller av.

    Med de äldre hattade jag mer fram och tillbaka och jag är defintivt mer förtjust i en all-in-approach än de jag provade med de äldre barnen.

Svar på tråden Ovanlig metod för potträning