• Äldre 17 Jan 22:40
    91 visningar
    3 svar
    3
    91

    Konstig vid alkohol

    Hej! När jag dricker alkohol så blir jag alldeles konstig efter ett tag. Alltså jag blir extremt yr/darrig & svag och ibland kan jag inte resa mig o gå utan att behöva böja mig framåt när jag går. Reser jag mig för fort svartnar de för ögonen. Yrseln är riktigt hemsk! Jag får hjärtklappning, andnöd m.m. Detta är jätte obehagligt och dricker inte längre pga det.

    Är det någon som vet vad det kan bero på? Eller mår likadant?

    Kan tillägga att jag skulle gymma en gång också. Efter 10-15min började jag också må sådär och fick avbryta träningen. Det var första gången jag provade på att träna och gjorde några enkla magövningar och sprang lite på bandet. Har inte vågat mig på att prova träna igen.

    Kan även få såhär efter jag ätit ibland.

    Jag har kollat järnvärde för 1 vecka sedan, det var bra. Har tidigare haft b12 brist som jag inte kollat på några år.

    Någon som varit med om samma?

  • Svar på tråden Konstig vid alkohol
  • Äldre 17 Jan 22:43
    #1

    Glömde skriva! Sist la jag mig ner pga jag började må sådär. Då började de hoppa o fladdra i bröstet/halsen trakten. Kändes verkligen som att hjärtat hoppade o fladdrade i ca 1 timme innan de gav med sig. Trodde jag skulle dö! Det var det läskigaste jag varit med om!

    Jag har gjort ultraljud på hjärtat 2012 pga blåsljud på hjärtat (pga graviditet sa dom) och allt var bra på ultraljudet.. men blir ju rädd såklart att de är något fel på hjärtat ändå..

  • Äldre 17 Jan 23:00
    #2

    Låter som en ångestattack.

  • Äldre 17 Jan 23:19
    #3

    Hur är blodtrycket?

Svar på tråden Konstig vid alkohol