• Äldre 18 Jan 08:30
    194 visningar
    2 svar
    2
    194

    Störande Granne

    Hej

    Jag har ett rejält problem med grannen bredvid mig och jag vet inte vad jag ska ta mig till. Sedan Aug 2018 har hon torterar mig med sitt musikspelande på högsta volym några dagar i veckan, gräl och bråk med sin kille 5-6 dagar i veckan.

    Sedan november har det blivit värre, det hjälper inte längre att knacka på och prata med henne. Hon röker på nästan varje dag, stanken av det fyller min lägenhet.

    Hon kan ibland sätta på så jävla hög volym och samtidigt somna att hon inte uppfattar att folk bankar på hennes dörr. Jag vet inte vad hon tar som kan ha den effekten.

    Jag har haft polisen besöka henne, ingen hjälp där. Jag har bett störningsjouren komma flertal gånger nu, hon stänger av musiken när dem knackar på och låtsas att hon sover. Hon vägrar att öppna dörren och en halvtimme senare är hon i gång igen.

    I söndags så öppnade hon när jag knackade på, jag bad om att hon ska sänka musiken då det är midnatt och jag försöker sova, visst sa hon. En timme senare var musiken på igen.

    Vad jag märkte när hon öppnade dörren var att hennes pupiller var riktigt stora och hon var svettig. Jag spekulerar att hon var på Ectasy.

    Jag pratade med hyresvärden igår och jag fick information om att hon har en månads uppsägningstid och att från och med mars kommer hon inte vara mitt problem längre. Antar att dom har vräkt henne. Men hennes agenda verkar vara att behandla lägenheten som någon nattklubb genom hela januari och februari.

    Problemet är dock att jag lider av depression och är samt diagnoserad med PTSD, jag har stora sömnproblem och måste ta tre olika mediciner för att somna under normala omständigheter.

    Under dessa omständigheter då hon spelar musik från midnatt ibland ända tills 08 så kan jag inte sova och jag kan inte vända på dygnet heller. Pga problemen jag har så har jag svårt för att konfrontera folk och vara aggressiv.

    Vad har jag för alternativ? Jag känner mig fängslad i min egen lägenhet och under tortyr.

  • Svar på tråden Störande Granne
  • Äldre 18 Jan 08:45
    #1

    Ja du, du har nog inga andra alternativ än att bo hos nån annan tills hon är vräkt.

  • Thomas­W
    Äldre 18 Jan 08:47
    #2

    Öronproppar

Svar på tråden Störande Granne