• Äldre 18 Jan 12:30
    1689 visningar
    8 svar
    8
    1689

    Britax smile 2 terränghjul? + andra vagnar

    Jag letat barnvagn och fastnat en del för britax 2 smile, men bor där det är grusväg, snö slask och jag har sett att andra vagnar, även britax modeller som har dessa småhjul framtill har terränghjul man kan köpa till, men ja hittar inget sånt passande just smile 2

    Är de någon här som har smile 2 och vet om några terränghjul passar ifrån britax?

    Vill hitta en vagn så snart som möjligt men hittar inte The one.. Är både på nytt och kollat och begagnat, när det kommer till begagnat hur många år gammal vagn kan man "riskera" att köpa? Kollat lite på emmaljungorna främst, mondial, viking och duo edge men tvekar lite då vissa har ett par år på nacken..

    Även kollat på cresent comfort ny på babyproffsen men hört mycket dåligt om den, någon med erfarenhet om den?

  • Svar på tråden Britax smile 2 terränghjul? + andra vagnar
  • Äldre 18 Jan 12:40
    #1

    Nöjd med vår Emmaljunga NXT90 just av de anledningar du beskriver. Bra i terräng, stabil, lätt att korrigera höjden på handtaget om man är olika långa, liten ihopfälld. Love it!

  • Sommar­skugga­n
    Äldre 18 Jan 12:53
    #2

    Vet inte om det finns terränghjul. Vill bara säga att britax smile 2 är sämst. Det gåf inte att köra i slask.men grusvägar med smågrus fungerar. Den är väldigt ostadig och när man har barnet framåtvänd och barnet slänger sig bakåt med hela sin tyngd så välter vagnen. Fästena till suffletten gick sönder efter ett halvår för oss också, men det kanske vi bara hade otur med. Och det går inte att hänga en skötväska eller någonting alls på handtaget för då välter vagnen lätt. Jätte läskig och ostadig vagn, fungerar nog bättre för småbebisar som inte rör sig.

  • Norbot­tensfi­a
    Äldre 18 Jan 12:54
    #3

    Emmaljunga Super Viking med outdoor chassi, sålde nyss min från -16/17 och den hade inte en skråma på vagnen. otroligt bra kvalité på deras vagnar.

  • Sommar­skugga­n
    Äldre 18 Jan 12:55
    #4

    Sen så går handtaget inte att göra längre vilket gör att jag går in i vagnen med fötterna (175cm med långa ben och stora fötter), men har lärt mig att gå små steg med den

  • Äldre 22 Jan 13:29
    #5

    Nxt90 va fin nån fler med erfarenhet av den?

    Vill ha en vagn som klarar gupp, ojämnheter bra!

    Bomba på med erfarenheter av vagnar, börjar bli stressad inte många veckor kvar nu :)

  • Äldre 22 Jan 13:41
    #6

    Jag har en cresent comfort, tycker den är helt suväverän har absolut inget att klaga på :) har haft cresent vagnar till alla mina 3 barn under åren :) Bor på landet och det blir ofta många promenader genom skogspartier,snö osv :)

  • Äldre 28 Jan 22:32
    #7
    neaaaak skrev 2019-01-22 13:41:36 följande:

    Jag har en cresent comfort, tycker den är helt suväverän har absolut inget att klaga på :) har haft cresent vagnar till alla mina 3 barn under åren :) Bor på landet och det blir ofta många promenader genom skogspartier,snö osv :)


    Okej, läst vissa missnöjen om den, problem med att den gått sönder och liknande men de är inget du upplevt? :)

    Är den väldigt tung att lyfta i å ur bil?

    Terräng körning ger du den alltså godkänt i iallafall? :) och hur är de med sittdelen, går den att vända på? :)
  • Äldre 29 Jan 21:24
    #8

    Nån som har provat crescent infinity xt+?

Svar på tråden Britax smile 2 terränghjul? + andra vagnar