• Anonym (Jag)

    Finns det gentlemän??

    Jag vill ha en gentleman. Hur får jag en sån? Alla mina *män* som jag haft har behandlat mig illa. Jag vill ha en *så pratar man inte till en kvinna*-man. Finns det såna? Eller är detta något som bara utspelas i filmer? Jag verkligen attraheras av dethär beteendet att vara riktigt respektfulla mot kvinnor. Men det kanske bara är en dröm...

    Är du en gentleman? Har du haft en gentleman någongång? Någon som fått äran att vara gift med en gentleman? :)

  • Svar på tråden Finns det gentlemän??
  • mumiiin

    bland svenskar är dom få. Svenskarna skriker sig blå om jämställdhet och könsroller. Så fort man nämner ordet Kvinna eller man så blir det ramaskri från upprörda feminister.

  • Anonym (Jag)
    mumiiin skrev 2019-01-18 13:55:50 följande:

    bland svenskar är dom få. Svenskarna skriker sig blå om jämställdhet och könsroller. Så fort man nämner ordet Kvinna eller man så blir det ramaskri från upprörda feminister.


    Du har så rätt, vet inte hur man ska lösa dethär...

    Är du finsk? ;)
  • Anonym (Jag)
    Anonym (m) skrev 2019-01-18 13:55:24 följande:

    Eftersöker också en gentleman. Följer tråden.


    Häng på ;)
  • mumiiin
    Anonym (Jag) skrev 2019-01-18 14:01:46 följande:

    Du har så rätt, vet inte hur man ska lösa dethär...

    Är du finsk? ;)


    nej en svensk kvinna.
  • Anonym (Jag har)

    Jag har hittat min gentleman, inte överdriven, rätt lagom efter mitt tycke.

    Och han är svensk! Men håller med dig att de är sällsynta.

    Tror det är lättare att hitta i andra kulturer.

  • sextiotalist
    Anonym (Jag) skrev 2019-01-18 13:53:25 följande:

    Jag vill ha en gentleman. Hur får jag en sån? Alla mina *män* som jag haft har behandlat mig illa. Jag vill ha en *så pratar man inte till en kvinna*-man. Finns det såna? Eller är detta något som bara utspelas i filmer? Jag verkligen attraheras av dethär beteendet att vara riktigt respektfulla mot kvinnor. Men det kanske bara är en dröm...

    Är du en gentleman? Har du haft en gentleman någongång? Någon som fått äran att vara gift med en gentleman? :)


    jag behöver ingen gentleman i den antika varianten. Men de män jag möter i vardagen, den mannen jag lever med, behandlar sin omgivning respektfullt, trevliga.
    Sedan hemma har jag och sambon ett ganska tuff jargong, men å andra sidan skulle jag inte trivas med en man som behandlade mig som en skör porslinsdocka.
  • mumiiin
    sextiotalist skrev 2019-01-18 14:57:15 följande:

    jag behöver ingen gentleman i den antika varianten. Men de män jag möter i vardagen, den mannen jag lever med, behandlar sin omgivning respektfullt, trevliga.

    Sedan hemma har jag och sambon ett ganska tuff jargong, men å andra sidan skulle jag inte trivas med en man som behandlade mig som en skör porslinsdocka.


    suck.. nu börjas det
  • Anonym (Jag)
    mumiiin skrev 2019-01-18 14:29:07 följande:

    har dock en finsk man som är gentleman


    Då hade mina känslor lite rätt iaf haha. Jag är finsk, kändes som du va de också!
Svar på tråden Finns det gentlemän??