• Äldre 18 Jan 20:54
    3164 visningar
    16 svar
    16
    3164

    Börja plugga vid 40

    Jag känner att jag vill plugga nu.

    Är trött på mitt jobb och vill liksom ?bli? någonting.

    Har länge velat bli förskollärare och är nu nästan säker på att jag ska börja plugga till det.

    Finns det fler här som börjat plugga sent i livet? Jag kommer ju att vara 43-44 när jag är klar, men man har ju drygt 20 år kvar i arbetslivet, så egentligen spelar det väl ingen roll.

    Hur har det gått för er som började plugga sent? Ångrade ni er? Hur funkade det ekonomiskt om ni har flera barn?

  • Svar på tråden Börja plugga vid 40
  • Äldre 21 Jan 07:41
    #1

    Tanken har definitivt slagit mig iaf:) tvekar mest för att jag redan har en utbildning i botten och är inte så sugen på nya studielån

    Men tycker absolut du ska köra!:)

  • Äldre 29 Jan 08:32
    #2

    Jag pluggar igen. Har en examen sedan 20 år men är nu i mitten av 40 o börjar om. Har barn o tar tilläggslån. Det är bökigare med vab o hämtning/lämning, betydligt enklare när jag inte hade barn men jag har lärt mig mycket av föräldraskapet o att jobba oxå så jag är mer effektiv när jag väl sitter. Det jämnar ut sig. Lånet hoppas jag kunna ha överseende med då jag förhoppningvis får något högre lön sen o då kommer det oxå jämna ut sig. Lycka till!

  • Äldre 3 Feb 19:24
    #3

    Jag började plugga ht 17 och är 40+.

    Anser att det är det bästa jag gjort. Så värt det. Tycker det går bra ihop sig ekonomiskt då jag jobbar lite ibland timmar extra och min man jobbar. Vi har 2 barn.

    Vad är du sugen på att läsa?


    ~pojke 2000 flicka 2012 flicka 2014~
  • Äldre 3 Mar 07:54
    #4