• Sheltielife

    ÄGGLOSSNINGSTEST FRÅGA

    Nu har jag en liten fråga angående ägglossningstest. Tänkte om någon här inne har koll.

    När man får positivt ägglossningstest säger man ju att ägget släpper inom 24-48 timmar. Men när ägget väl släppt är det DÅ man börjar få svagare test igen?

    Ett exempel! Får starkt positivt ägglossningstest på fredagen och på lördagen är det svagare igen. Betyder det att ägget har släppt redan tex under natten eller liknande?

  • Svar på tråden ÄGGLOSSNINGSTEST FRÅGA
  • Anonym (Carola)

    Hej!

    Testat kan bli svagare den dagen som ägget släpps. Egentligen handlar det om hormonnivån i kroppen (som ger stark stegring, den kan vara högre innan själva ägget släpper) och temperaturökningen som är det effektivaste sättet att veta när ägget släppt.

    Om du tar tempen och har en högre temperatur så kan testat fortfarande visa svagt. För att hormonnivån kanske inte är lika hög som innan :)

  • Sheltielife
    Anonym (Carola) skrev 2019-01-18 22:35:26 följande:

    Hej!

    Testat kan bli svagare den dagen som ägget släpps. Egentligen handlar det om hormonnivån i kroppen (som ger stark stegring, den kan vara högre innan själva ägget släpper) och temperaturökningen som är det effektivaste sättet att veta när ägget släppt.

    Om du tar tempen och har en högre temperatur så kan testat fortfarande visa svagt. För att hormonnivån kanske inte är lika hög som innan :)


    Jag både tempar med NC och tar ägglossningstest! Min temp steg dagen efter positivt ägglossningstest! Det kändes som att jag fick ägglossning på kvällen (några timmar efter det starka tester) för fick jätte och och dagen efter va smärtan borta och testet svagare och temperaturen höjdes! (Samma dag jag fick positivt på stickan hade jag 36.22 och dagen efter 36.66 och dagen efter där 36.85)
Svar på tråden ÄGGLOSSNINGSTEST FRÅGA