• Spaceman

    Bara jag som är ständigt singel?

    Nu kommer en sån här Incel-klagotråd igen... Men jag undrar lite vad som är normalt, eller vanligast ska man kanske säga.

    Jag har räknat ut att jag har varit singel i drygt 97% av mitt vuxna (15+) liv, och jag utgår ifrån att det är en relativt hög siffra.

    Jag gissar vilt nu men låt oss säga att medelvärdet ligger på cirka 50 %? Alltså att i genomsnitt så har alla i detta land haft en partner ungefär lika lång tid som de inte har haft det.

    Vad tror ni om den hypotesen?

  • Svar på tråden Bara jag som är ständigt singel?
  • Anonym (qwerty)

    Jag vet inte riktigt. Jag är 32,5 och har varit singel i ganska exakt 1,5 år sammanlagt sedan jag var 16.

  • Anonym (Utropstecknet)

    Hur har det blivit så.. Är du svår att leva med? Kanske för höga krav på en partner?

  • Anonym (/)

    Ingen aning om det stämmer men i genomsnitt är det nog inte orimligt. Själv har jag varit singel 100% av mitt vuxna liv (+15). 37 år gammal.

  • LukeStairwalker

    Singel 23% av mitt vuxna (15+) liv. 40 år.

  • Spaceman
    Anonym (Utropstecknet) skrev 2019-01-19 15:51:45 följande:

    Hur har det blivit så.. Är du svår att leva med? Kanske för höga krav på en partner?


    Är nog mest att jag är lite kass på det sociala, så tillfällena då jag träffar potentiella flickvänner har minskat rejält. Nu när jag börjar närma mig 40 så tycker jag att det är dags att lämna mitt "bekväma singelliv" och bli ihop med nån. Känner att 2019 kommer att bli mitt år
  • Anonym (Utropstecknet)
    Spaceman skrev 2019-01-19 19:52:28 följande:

    Är nog mest att jag är lite kass på det sociala, så tillfällena då jag träffar potentiella flickvänner har minskat rejält. Nu när jag börjar närma mig 40 så tycker jag att det är dags att lämna mitt "bekväma singelliv" och bli ihop med nån. Känner att 2019 kommer att bli mitt år


    Bra inställning!
  • Anonym (Singel)

    Jag är singel, 27 år!

    Kvinna som är attraktiv (enligt de jag träffar) och brukar inte ha problem att få ragg. Dock hittar jag aldrig någon som vill ha förhållande eller matchar riktigt med mig. Börjar blir trött på detta. Vill ju ha familj snart.

    Kanske är jag för kräsen...Men jag vet på ett ungefär vad jag vill ha på grund av min ålder.

    Men är i alla fall trött på singellivet nu.

  • LukeStairwalker
    Spaceman skrev 2019-01-19 19:52:28 följande:
    Är nog mest att jag är lite kass på det sociala, så tillfällena då jag träffar potentiella flickvänner har minskat rejält. Nu när jag börjar närma mig 40 så tycker jag att det är dags att lämna mitt "bekväma singelliv" och bli ihop med nån. Känner att 2019 kommer att bli mitt år
    Jag har varit singel i två månader nu. Det går rätt fort att vänja sig vid att vara själv. Ingen som man måste kompromissa med eller ta hänsyn till. Livet blev enkelt och "bekvämt". Fast lite ensamt på helgerna, måste jag nog medge.
      
  • Spaceman
    LukeStairwalker skrev 2019-01-19 22:22:35 följande:

    Jag har varit singel i två månader nu. Det går rätt fort att vänja sig vid att vara själv. Ingen som man måste kompromissa med eller ta hänsyn till. Livet blev enkelt och "bekvämt". Fast lite ensamt på helgerna, måste jag nog medge.

      


    Jo håller med att det blir ensamt om helgerna. Det är nästan för lätt att vara singel i sverige idag. Det borde drivas på lite politiskt så att folk flyttar ihop så vi får loss lite lägenheter. Runt 40% av alla hushåll är ju singelhushåll och det kan ju omöjligt vara så stor del som är mindre lägenheter.
  • Anonym (Lycklig idiot)

    1/3 av mitt liv sedan 15 år har jag varit singel. åren jag bodde hemma vågade jag inte ha någon pojkvän eftersom min familj var väldigt pryd. åren efter att jag flyttat hemifrån ville jag knulla runt och ha friheten att ta hem så många olika sexpartners som möjligt utan att binda mig. kort därefter tröttnade jag på det och ville ha mer av ett sällskap som jag kunde hitta på roliga saker tillsammans med, träffade en man som var bra men inte 100%, det var något stort som fattades och sved i vår kommunikation sinsemellan. han var fyrkantig och jag rund i mitt tankesätt och vi lyckades aldrig förstå varandra riktigt. även om han var den perfekte på pappret så stämde inte kemin och jag dumpade honom efter ca 4 år. träffade direkt efter honom en ny som liksom hade allt det den tidigare inte hade vilket kändes befriande. äntligen hade jag någon att prata sönder nätterna med, kissa på i duschen, dela humor och skratta sönder skrattgroparna med, eller göra pannacotta med en långtråkig lördagsmorgon istället för att äta frukost. det fanns inga begränsningar med honom som med den tidigare som var mer "pappaaktig". Vi har nu två gemensamma barn och även att jag ibland vill skilja mig så påminns jag om vad jag bytte bort mitt tråkiga ex mot.. Vi har iaf kul ihop oftast.

    det är just humorn jag tänkte komma till är en viktig dörröppnare oftast för mycket annat för att inleda en relation. en vilja att ha roligt med en person istället för att göra sig till som i dessa ytliga dejtingappar.. det verkar ibland som det är viktigare att en person har en viss längd och ögonfärg än att man kan ha kul ihop.. och där landar man ju ofta fel tror jag.

    varför tror du själv att du varit singel så lång tid av ditt liv?

  • Anonym (ca 75-80 % i relation)

    Om man är vuxen vid 15 ca har jag varit ihop dubbelt så länge som singel.
    Varit 25 år i olika relationer och ca 13 år som singel (dejtande men inte fast). Men varit långvarigt kär i många jag dejtat trots att vi inte haft normförhållande så har inte känt mig singel i hjärtat. Är kvinna på 50+.

  • isolande

    Jag var okysst till min 18-årsdag, oskuld tills jag blev 20 år, träffade första pojkvännen vid 25 års ålder och sedan har de avlöst varandra. Idag 40 år och gift sedan 7 år.

    Har dock tre kompisar i min  ålder som varit singlar typ jämt, enstaka förhållanden på några månader är allt. Så du är inte ensam Glad

  • Anonym (Hmmmm....)
    Spaceman skrev 2019-01-19 15:00:04 följande:

    Nu kommer en sån här Incel-klagotråd igen... Men jag undrar lite vad som är normalt, eller vanligast ska man kanske säga.

    Jag har räknat ut att jag har varit singel i drygt 97% av mitt vuxna (15+) liv, och jag utgår ifrån att det är en relativt hög siffra.

    Jag gissar vilt nu men låt oss säga att medelvärdet ligger på cirka 50 %? Alltså att i genomsnitt så har alla i detta land haft en partner ungefär lika lång tid som de inte har haft det.

    Vad tror ni om den hypotesen?


    Jag hade varit i stort sett singel hela livet innan jag träffade min man. DÅ var jag 35. Om jag av någon anledning skulle bli singel igen räknar jag inte med att kunna träffa någon ny. Jag är uppenbarligen inte bra på det.
  • Anonym (Hmmmm....)

    Singel i 18 av de 32 år som gått sedan jag fyllde 15. Nån annan får räkna procent.

  • LukeStairwalker
    Anonym (Hmmmm....) skrev 2019-01-22 08:40:25 följande:

    Singel i 18 av de 32 år som gått sedan jag fyllde 15. Nån annan får räkna procent.


    Singel 56,25% :)
  • Anonym (Hela livet)

    Singel 100% av mitt vuxna liv. Trivs fantastiskt med det.

  • Anonym (Hmmmm....)
    LukeStairwalker skrev 2019-01-22 14:39:03 följande:
    Singel 56,25% :)
    Tack
  • Anonym (solo)

    Jag har varit singel i 100% av mitt liv- Sedan jag föddes alltså. Jag har kysst en person en gång när vi var 12-13 och lekte Ryska Posten halva skolkassen på ett läger.

Svar på tråden Bara jag som är ständigt singel?