• Anonym (5bm)
    Äldre 19 Jan 21:24
    159 visningar
    2 svar
    2
    159

    Hur startade ditt tidiga missfall?

    Igår gjorde jag ett gravtest, det var svagt positivt. Jag vet inte vart i min cykel jag är. Beräknad mens kan vara lika mycket -3 som +3. Har inte kommit i balans efter jag slutade amma. Men iaf där i kring. Jag hade inte planerat att bli gravid. Och jag skulle ljuga om jag sa att jag hoppar av glädje då jag redan har barn och yngsta är bara 1 år.

    För 6 dagar sedan hade jag en blodblandad flytning och trodde att det var mensen. Lite gul/brun/röd. Den pågick inte ens en dag. Det var det som fick mina varningsklockor att ringa. Gjorde ett gravtest två dagar senare som var neg. I morse gjorde jag ett nytt och ja visst, där finns ett svagt men ändå synligt plus.

    Men så till min fundering.

    Hela dagen har jag haft lite mensvärk. Jag och mannen hade sex och några timmar senare kommer det blodblandade flytningar. Väldigt rosa röda flytningar. Och ganska mycket. Inget klarrött blod, utan slemmiga flytningar som är väldigt rosa. Rosa/rött måste ju betyda färskt blod. Min första tanke var sköra slemhinnor. Men jag är ju knappt ens på beräknas mens och testet var ju så svagt. Kan hormonerna redan påverkat slemhinnorna? Jag har haft sköra slemhinnor i mina tidigare grav, men då typ kring v 25-30. Blöder Aldrig efter sex i normala fall.

    Men nu har jag jätte mycket mensvärk. I ryggen och magen. Det kommer och går.

    Dom rosa flytningarna har minskat, men finns fortfarande lite.

    Och plötsligt känner jag mig lite orolig. Jag har aldrig haft missfall, har 5 barn och gjort en abort.

    Förstår ju att blodmängden borde öka om det är missfall. Undrar bara om det kan börja så här?

    Kan ni som haft jätte tidigt missfall berätta. Eller ni som haft som jag och ändå har det gått bra?

  • Svar på tråden Hur startade ditt tidiga missfall?
  • Anonym (Bine there)
    Äldre 19 Jan 22:25
    #1
    Alla mina fyra missfall startade på samma sätt i veckorna 5, 8, 9, 8. Det första tecknet var att kände mig kissnödig, gick på toa och upptäckte att det var blodblandat vid torkning. Sedan fick jag som en "kraftig" mensvärk tillsammans med mer blödningar..
  • Anonym (Anony­mious)
    Äldre 20 Jan 09:44
    #2

    Haft fyra tidiga missfall i vecka 4+3. Har varken blött mycket eller haft ont. Det började med bruna flytningar en gång, vid ett annat missfall var det mer rödaktigt. Blödde 4-5 dagar. Inte mer än en sparsam mens. Gravtestet blev negativt efter några dagar. Det var fortfarande svagt när jag blödde, för att sedan bli helt negativt.

Svar på tråden Hur startade ditt tidiga missfall?