• Anonym (Ro)
    Äldre 20 Jan 20:39
    1521 visningar
    24 svar
    24
    1521

    Ska jag berätta ?

    Jag misstänker att jag är gravid ( ska ta test imorgon) men har symptom och är sen med mensen. Blev gravid trots skydd vill jag ändå tillägga i denna situation.

    Jag har inget stabil förhållande och kommer då göra abort, är fortfarande ?vän?med killen jag blev gravid med om det är så nu.

    Iallafall, ska man berätta för honom, tror kanske att han ser annorlunda på abort. Eller borde man låta bli även om man känner att man skulle vilja berätta ?

  • Svar på tråden Ska jag berätta ?
  • Anonym (Ro) Trådstartaren
    Äldre 21 Jan 10:22
    #8

    Vi har träffats ett par gånger och skulle vi ses på stan tex skulle vi absolut kunna ha en konversation..

    Jag tycker väl lite som er båda, vilket gör mig kluven. Att han ska få vara medveten om situationen men samtidigt känns det lättare att kanske låta bli och prata med barnmorskan istället .. hmm

  • Anonym (Ro) Trådstartaren
    Äldre 22 Jan 20:36
    #16

    Är även lite rädd att det ska komma ut til omgivningen, alltså att han skulle säga det till någon. Men det lutar väl åt att säga något om detta. Har tagit test och jag är gravid :(

  • Anonym (Ro) Trådstartaren
    Äldre 28 Jan 11:53
    #20

    Tack för era svar. Det som gör att jag blir osäker att han kommer berätta, är att vi har några få bekanta.

    Men kanske även ett sätt nå fram till som ni säger att trots skydd så finns risken.

    Funderar fortfarande på hur jag ska göra.

  • Anonym (Ro) Trådstartaren
    Äldre 3 Feb 10:08
    #23

    Jag berättade faktiskt och han tog det bra. Ställer upp om jag vill ha stöd under aborten osv

    Tack för era svar

Svar på tråden Ska jag berätta ?