• Äldre 21 Jan 15:10
    799 visningar
    5 svar
    5
    799

    Mens på BIM igår men idag pos test?

    Jag blir dum i huvudet på min kropp och måste skriva av mig. Självklart har jag googlat och läst massvis med trådar men ändå. Kanske någon kan ge mig lite hopp?

    Fick "mens" igår på BIM precis som jag skulle. Dock sparsam och inte som vanligt. Ont som vanligt dock. Har känt mig knepig i kroppen och misstänkt en graviditet under veckan. Har testat i några dagar och fått i princip blanka test, eventuellt någon liten skugga och vad jag misstänkt för spökstreck då dom knappt vill fastna på bild. Använder babyplans stickor.

    Men idag, nu mitt på dagen provade jag mitt sista test ändå för det känns annorlunda och mensen beter sig knepigt. Och NU är det plus?? Trots att jag var på toa två timmar innan så finns där ett svagt men fullt synligt rosa plus. Behöver inte vrida stickan eller lägga den i annat ljus utan jag ser det från alla håll o kanter. Så nu måste man gå runt och vänta och se om det blir starkare eller om det försvinner. Varför kan man Bara inte få ett brev i posten där det står "grattis du är gravid och du kommer få en bebis" alternativt "dessvärre gick du inte vidare den här gången men försök gärna igen"....

    Vill då höra av er andra om någon varit i liknande situation och det faktiskt har resulterat i en bebis? eller om jag bara får ställa in mig på att det försvinner :/

  • Svar på tråden Mens på BIM igår men idag pos test?
  • Äldre 21 Jan 15:37
    #1

    Finns det en möjlighet att du haft ägglossning senare än väntat och att gårdagens blödning var en fästblödning?

    Alternativt skulle det kunna vara ett tidigt missfall och därav jättesvaga streck.

    Har det slutat blöda?

    Skulle testa digitalt om en vecka eller så om jag vore du.

    Lycka till!

  • Äldre 21 Jan 15:52
    #2

    Bara för att du blöder behöver inte det betyda ett tidigt missfall.

    Det finns något som heter genombrottsblödning. Det yttrar sig som så att det kommer blod, runt BIM, för att sedan inte bete sig som mens. Olik i färg, mängd och längd.

    Detta är helt normalt och inget man behöver oroa sig för.

    Ta ett digitalt om 2-3 dagar så har hcG hunnit ökas, vid en normal graviditet, så får du ett bättre svar än svaga plus.

    Lycka till! :)

    Fakta ifrån en hemsida. www.minidator.se

    Googla genombrottsblödning

  • Äldre 21 Jan 16:04
    #3
    nonameleft skrev 2019-01-21 15:37:12 följande:

    Finns det en möjlighet att du haft ägglossning senare än väntat och att gårdagens blödning var en fästblödning?

    Alternativt skulle det kunna vara ett tidigt missfall och därav jättesvaga streck.

    Har det slutat blöda?

    Skulle testa digitalt om en vecka eller så om jag vore du.

    Lycka till!


    Har superkoll på ÄL med tester, temp osv då vi verkligen vill få barn men såklart kan det ha diffat någon dag ändå. Blöder lite fortfarande..

    Får göra det, tack för svar
  • Äldre 21 Jan 16:05
    #4
    SmulanochKexet skrev 2019-01-21 15:52:05 följande:

    Bara för att du blöder behöver inte det betyda ett tidigt missfall.

    Det finns något som heter genombrottsblödning. Det yttrar sig som så att det kommer blod, runt BIM, för att sedan inte bete sig som mens. Olik i färg, mängd och längd.

    Detta är helt normalt och inget man behöver oroa sig för.

    Ta ett digitalt om 2-3 dagar så har hcG hunnit ökas, vid en normal graviditet, så får du ett bättre svar än svaga plus.

    Lycka till! :)

    Fakta ifrån en hemsida. www.minidator.se

    Googla genombrottsblödning


    Tack för länken och svar, känns lite bättre iaf :)
  • Äldre 27 Jan 00:24
    #5

    Hur har det gått? ????

Svar på tråden Mens på BIM igår men idag pos test?