• Förälskadilivet

    Galet ont i magen nån som haft det när ägget fäster?

    Brukar inte känna av min ägglossning jätte mycket

    Men jag och min ?kille? hade sex tre dagar i rad när det fanns medelchans för att bli gravid dvs tre dagar innan ägglossning, har haft galet ont sen i fredags/lördags pch börjar tro att jag kanske har ägglossning tidigare men Har någon upplevt extra smärta när dom blivit gravida?

    Lite blandade känslor inför att bli gravid då vi inte träffats så länge o inte bor ihop

    Men vi kunde liksom inte låta bli ???? då vi inte träffats på länge

    Men blir det så blir det ??

  • Svar på tråden Galet ont i magen nån som haft det när ägget fäster?
  • Anonym (Nej)

    Det gör inte ont för du har inga nerver där. Det är fysiskt omöjligt.

    Skydda dig vid samlag så slipper du abort/ensamståendeföräldraskap. Riktigt ansvarslöst att ha oskyddat sex med någon man inte vill ha barn med.

  • Anonym (I)

    Det går inte att känna när ägget fäster. Det som händer är alltså att ett befruktat ägg väldigt långsamt sjunker in i slemhinnan (som man inte har någon känsel i)

  • Anonym (Jm)
    Anonym (I) skrev 2019-01-21 16:56:51 följande:

    Det går inte att känna när ägget fäster. Det som händer är alltså att ett befruktat ägg väldigt långsamt sjunker in i slemhinnan (som man inte har någon känsel i)


    Det dr stämmer inte, många upplever känningar när ägg fäst, inklusive jag själv.

    Förälskadilivet, du kan inte känna någon specifik smärta vid ägglossning som är förenat med graviditet. Och om ett befruktat ägg fäster så är det först 5 dagar efter ägglossning. Men din ägglossning kan ju både komma tidigare ich senare än du trott, och man kan ibland få väldigt ont vid ägglossning även om man inte brukar få det.
  • Anonym (Nej)
    Förälskadilivet skrev 2019-01-21 15:37:31 följande:

    Vem fan sa att vi inte vill ha barn.. skulle aldrig någonsin göra abort! Är man vuxen nog att ligga så får man ta ansvar oxå


    Är killen också med på det?

    Att försöka bli gravid med folk man knappt känner är motsatsen till att ta ett vuxet ansvar.
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Jm) skrev 2019-01-21 17:00:22 följande:

    Det dr stämmer inte, många upplever känningar när ägg fäst, inklusive jag själv.

    Förälskadilivet, du kan inte känna någon specifik smärta vid ägglossning som är förenat med graviditet. Och om ett befruktat ägg fäster så är det först 5 dagar efter ägglossning. Men din ägglossning kan ju både komma tidigare ich senare än du trott, och man kan ibland få väldigt ont vid ägglossning även om man inte brukar få det.


    Då har du känt något annat. För det är fysiskt omöjligt att känna ägget fästa. Du har väl sträckt dig, haft gaser eller fått en nerv i kläm.
  • Anonym (I)
    Anonym (Jm) skrev 2019-01-21 17:00:22 följande:

    Det dr stämmer inte, många upplever känningar när ägg fäst, inklusive jag själv.

    Förälskadilivet, du kan inte känna någon specifik smärta vid ägglossning som är förenat med graviditet. Och om ett befruktat ägg fäster så är det först 5 dagar efter ägglossning. Men din ägglossning kan ju både komma tidigare ich senare än du trott, och man kan ibland få väldigt ont vid ägglossning även om man inte brukar få det.


    Jo, det stämmer visst.

    Vet att många envisas med att de kännt när ägget fäst, men det är fysiskt omöjligt.

    Har man lite kunskap om anatomin så inser man det.

    Dina känningar har berott på något annat helt enkelt.
  • Anonym (Jm)
    Anonym (I) skrev 2019-01-21 18:37:54 följande:

    Jo, det stämmer visst.

    Vet att många envisas med att de kännt när ägget fäst, men det är fysiskt omöjligt.

    Har man lite kunskap om anatomin så inser man det.

    Dina känningar har berott på något annat helt enkelt.


    Det är som du säger säkert omöjligt att känna ägget fästa, alltså själva infästningen i livmodern. Men någonting har garanterat skett fysiskt NÄR ägget fäst för mig. Jag har varit gravid 6 gånger och känt det samtliga gånger. Det har varit en speciell stickande känsla, och dagen efter har den klassiska molvärken kommit, varje gång.

    Har du inte själv upplevt det tycker jag inte du ska uttala dig så mycket, du har en väldigt nedlåtande ton.
  • Anonym (I)
    Anonym (Jm) skrev 2019-01-21 18:50:58 följande:

    Det är som du säger säkert omöjligt att känna ägget fästa, alltså själva infästningen i livmodern. Men någonting har garanterat skett fysiskt NÄR ägget fäst för mig. Jag har varit gravid 6 gånger och känt det samtliga gånger. Det har varit en speciell stickande känsla, och dagen efter har den klassiska molvärken kommit, varje gång.

    Har du inte själv upplevt det tycker jag inte du ska uttala dig så mycket, du har en väldigt nedlåtande ton.


    Jag har inte en nedlåtande ton, jag bara säger att det är fysiskt omöjligt. Du behöver inte bli kränkt av det.

    EFTER att ägget fäst så börjar ju graviditetshormoner produceras, och det kan man känna av. Det är en annan sak.

    Jag har varit gravid 9 gånger, men fortfarande så är det fysiskt omöjligt att ha känsel i slemhinnan, då det inte finns några nerver där.
  • ballerinakakaoreo

    Jag har känt vad jag tror var ägget fästa, men som folk säger så är det nog omöjligt.  Jag vaknade en natt några dagar efter ägglossningen och fick kippa efter andan då jag fick som ett hårt hugg i magen som varade i bara nån sekund. Värken du beskriver kan vara värken som sker efter ägglossningen då äggblåsan spruckit, eller så kan det vara molvärk från att livmodern börjar växa om ägget redan har fäst sig i livmoderslemhinnan. 

    Tänk efter noga om ni verkligen kan ha ett barn. Ett barn ska vara efterlängtat och jag hoppas att ni är redo för det stora ansvar ett barn innebär. Det är lätt att tänka att ett barn skulle vara mysigt nu i nyförälskelsen. Hoppas allt går vägen oavsett vad som händer och vad ni väljer att göra isåfall. Kram 

  • Anonym (Jm)
    Anonym (I) skrev 2019-01-21 19:08:14 följande:

    Jag har inte en nedlåtande ton, jag bara säger att det är fysiskt omöjligt. Du behöver inte bli kränkt av det.

    EFTER att ägget fäst så börjar ju graviditetshormoner produceras, och det kan man känna av. Det är en annan sak.

    Jag har varit gravid 9 gånger, men fortfarande så är det fysiskt omöjligt att ha känsel i slemhinnan, då det inte finns några nerver där.


    Jag har som sagt aldrig hävdat att det jag känner är att ägget borrar in sig i slemhinnan. Men för mig är det oväsentligt Vad jag känner, jag bara vet att jag känner Nånting. Jag kommer nog aldrig få veta vad.

    Jag har fått denna känslan på äl+5-6. Jag tvivlar på att ägget kan fästa tidigare än äl+5 så det känns inte troligt att det ska vara hormoner som gett känningen.
Svar på tråden Galet ont i magen nån som haft det när ägget fäster?