• Äldre 21 Jan 21:11
    387 visningar
    10 svar
    10
    387

    Ni som röstade C eller L vad röstar ni 2022?

    Jag undrar helt sonika hur många som känner sig lurade över att ha trott att dom röstat på alliansen när man lagt sin röst på C eller L.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ni som röstade C eller L vad röstar ni 2022?
  • Äldre 21 Jan 21:13
    #1
    -2 +1

    Jag röstade på C eftersom det är partiet som står mina åsikter närmast. Jag röstade på C för att jag ville att de skulle få inflytande. Nu har det fått så stort inflytande de kunde och jag är väldigt nöjd så.

  • Äldre 21 Jan 21:20
    #2

    Men hur ska man veta det nu?
    Vi får väl se vad som händer de närmaste åren.
    Det kommer att hända mycket då hela politiska kartan har gjorts om.
    Det beror helt på vad som sker.
    Kanske röstar jag samma eller så byter jag beroende det beror på mycket.

    Det var ju ingen som ville ha den här regeringen, varken allianspartierna eller socialdemokraterna.
    Men nu fick ingen egen majoritet och kunde bilda regering som man ville.

  • Äldre 21 Jan 23:10
    #3
    +1

    Är det inte för tidigt att utvärdera tycker du?

  • Äldre 22 Jan 06:55
    #4
    +1
    CarinaL26 skrev 2019-01-21 23:10:04 följande:

    Är det inte för tidigt att utvärdera tycker du?


    Nej jag är pessimist så länge den där gubbgriniga plåthobbiten är vår statsminister tyvärr.
  • Äldre 22 Jan 08:07
    #5
    Kravattsmurfen skrev 2019-01-22 06:55:13 följande:

    Nej jag är pessimist så länge den där gubbgriniga plåthobbiten är vår statsminister tyvärr.


    Det får du gärna vara men räkna inte med att du får svar förrän väljarna haft tid att utvärdera hur det blev.
  • Äldre 22 Jan 08:28
    #6
    -2
    Kravattsmurfen skrev 2019-01-21 21:11:00 följande:

    Jag undrar helt sonika hur många som känner sig lurade över att ha trott att dom röstat på alliansen när man lagt sin röst på C eller L.


    Jag röstade för liberal politik. Jag är stolt över att de lyckades sy ihop en regering utan illiberala SD som vill förstöra det samhälle vi började bygga redan efter Upplysningstiden.
  • Äldre 22 Jan 08:30
    #7
    -1
    Kravattsmurfen skrev 2019-01-22 06:55:13 följande:
    Nej jag är pessimist så länge den där gubbgriniga plåthobbiten är vår statsminister tyvärr.
    Kallar du Löfvén för plåthobbit för att har är svetsare i grunden? Ogillar du svetsare?
  • Äldre 22 Jan 19:58
    #8
    K Kalle skrev 2019-01-22 08:30:26 följande:

    Kallar du Löfvén för plåthobbit för att har är svetsare i grunden? Ogillar du svetsare?


    Haha nej Kalle min bästa vän är svetsare.
  • Äldre 29 Jan 20:29
    #9
    +1
    K Kalle skrev 2019-01-22 08:28:55 följande:

    Jag röstade för liberal politik. Jag är stolt över att de lyckades sy ihop en regering utan illiberala SD som vill förstöra det samhälle vi började bygga redan efter Upplysningstiden.


    Ja det kommer inte att finnas så mycket kvar att förstöra vid nästa val efter dessa åren. Nästan så att jag hoppas på total kollaps de kommande åren för det är nog det ända som kan bota naiviteten och dumheten som du och alldeles för många i det här landet bär på!
  • röd dåre
    Äldre 1 Feb 00:02
    #10
    Monchichier skrev 2019-01-21 21:13:43 följande:

    Jag röstade på C eftersom det är partiet som står mina åsikter närmast. Jag röstade på C för att jag ville att de skulle få inflytande. Nu har det fått så stort inflytande de kunde och jag är väldigt nöjd så.


    Är du nöjd med att de använder sitt inflytande till att driva vänsterpolitik?
Svar på tråden Ni som röstade C eller L vad röstar ni 2022?