• Äldre 21 Jan 22:25
    162 visningar
    3 svar
    3
    162

    Ta bort leverfläckar

    Hej!

    Jag undrar om det är någon som tagit bort leverfläckar? Jag har över HELA min mage vilket gör att jag inte alls känner mig bekväm att visa den. Förvisso har jag leverfläckar överallt, men där är det verkligen som mest. Jag har tagit bort några stora för flera år sedan, men lämnade stora fula ärr. Är det någon som vet om man kan få ta bort iaf en del av dem från typ landstinget eller liknande? Det är verkligen så fult och har säkert 200 st på bara magen. Vad kan det annats kosta att få bort dem? Kan ju inte betala 1500 per prick, om jag inte börjar spara på direkten då.. några som har någon input?

  • Svar på tråden Ta bort leverfläckar
  • Russia­nwoman­23
    Äldre 21 Jan 22:39
    #1

    Har också en massa leverfläckar, särskilt på rygg,mage,nacke. Har tagit bort x antal leverfläckar på privata läkarstationer/vårdcentraler med inbokning som specifikt anger att jag ville det. Landsting och vårdcentraler tar inte bort leverfläckar bara sådär, den/de måste sitta på ställen där det kan skavas av tex vid bh bandet eller runt halsen. De tar inte bort dem om det inte finns en sådan anledning,då de anser att det är ?skönhets ingrepp? om man endast vill ta bort dom för utseendets skull. Du behöver bara kontakta en privat läkarklinik/privat vårdcentral och boka in ett möte för att ta bort dem. De bedövar leverfläckarna och skär bort dem. Dock får man bli sydd oftast, vilket jag blev. Vissa blev ärr,vissa inte beroende på storleken. Sedan brukar de även ?limma? ihop kanterna som gör att såret blir finare efteråt. Det kostar ca 100-200kr/st att ta bort. Om du har tur kan de ta bort flera stycken på en och samma gång som de gjorde på mig. Inte så farligt dyrt om man tycker det är fult

  • Äldre 21 Jan 22:46
    #2

    Jag ringde idag till min vanliga vårdcentral och sa att jag har en utstående fläck som jag vill ta bort, och jag fick en tid inbokad direkt. Ska dit, till vårdcentralen, i nästa vecka. Så det var inga problem alls, de ifrågasatte ingenting utan bara gav mig en tid.

  • Äldre 22 Jan 11:51
    #3

    Jag tog bort några leverfläckar på min vårdcentral.

Svar på tråden Ta bort leverfläckar