• TeamNikSan

    Blödningar från helvetet efter uttagen Mirena hormonspiral

    Ska försöka göra min historia kort och hoppas på att någon har varit med om liknande och har råd på mitt påfrestande problem. Jag satte in min Mirena hormonspiral i juni 2013, var redan överviktig då men har gått upp ännu mer de här åren. Jag fick mens tidigt (typ 11,5 år gammal) och har alltid haft kraftig men regelbundeþn menscykel. Med Mirena blev jag helt blödningsfri.

    Så, förra året i slutet av maj månad tog jag ut spiralen hos barnmorska. Delvis för att jag hade haft den inne i nästan 5 år och mest för att sambon och jag vill få barn.

    Men sicket jävla helvete jag har haft efter uttaget! Först dröjde det ett par månader innan jag fick mens. Men sen, från början på sept tills dagens datum så har jag sammanlagt haft kraftiga blödningar med mörka klumpar i typ 16 veckor! Jag bara blöder och blöder. Är under utredning hos Gyn, allt fysiskt ser bra ut, mina hormonvärden är perfekta - så ja, jag lever i ett helvete och Gyn försöker hitta orsaken. Emellanåt har jag så (ursäkta språket) in i helvetes ont också.

    Någon här som har haft det såhär eller kan ha nåt råd på hur vi ska få stopp på det? Vi vill ju försöka få barn men ja, rätt omöjligt när det är såhär ?????????


    *drömmen om att bli föräldrar*
  • Svar på tråden Blödningar från helvetet efter uttagen Mirena hormonspiral
Svar på tråden Blödningar från helvetet efter uttagen Mirena hormonspiral