• Anonym (Svårt)

    Vart ska jag vända mig ? (Svårt att bli gravid)

    Hej på er .

    Vet inte vart jag ska vända mig eller vart man ska börja ens .

    Jag och sambon har pratat lite om vår barnlängan och sagt att händer det så händer det , man vill väl gärna att det ska bli när det blir helt enkelt , men det händer ju inget !

    Är 26 år och slutade med p-piller för lite mer än ett år sedan , va så så himla inne på att jag skulle bli gravid på engång , gjorde ÄL tester , åt munkpeppar , rosenrot osv . Men inget hände , hittade inte ens någon ÄL .

    Har oregelbunden cykel och en lång cykel också , mellan 30-55 dagar .

    Känner själv att något är fel ( vet att många säkert känner såhär ) men min magkänsla är inte alls bra .

    Hade en cysta på äggstockarna när jag var 15 men den sa dom att den skulle försvinna av sig själv .

    Vart ska man vända sig ? Vill kolla så allt ser bra ut , inte bara för barnlängtan utan överlag ..

    Kram på er :)

  • Svar på tråden Vart ska jag vända mig ? (Svårt att bli gravid)
  • Anonym (Emma)

    En vän till mig hade samma symptom som du, långa och oregelbundna cykler och även en cysta som hon opererade bort i tonåren. Fick senare diagnosen PCOS och har fått ett barn mha IVF. Du borde väl kontakta gyn i första hand så får de bedöma utifrån dina symptom. Och kom ihåg att det inte är ovanligt att det ibland tar ett år att bli gravid.

    Lycka till!

  • Anonym (Svårt)

    Gävleborgslän :)


    Anonym (Jag) skrev 2019-01-22 01:18:35 följande:

    Var bor du?


  • Anonym (Svårt)

    Misstänkter att jag kan ha det också . Måste man inte ha remiss till gyn ? Har bara en vårdcentral där vi bor . Tack ! :)


    Anonym (Emma) skrev 2019-01-22 01:23:07 följande:

    En vän till mig hade samma symptom som du, långa och oregelbundna cykler och även en cysta som hon opererade bort i tonåren. Fick senare diagnosen PCOS och har fått ett barn mha IVF. Du borde väl kontakta gyn i första hand så får de bedöma utifrån dina symptom. Och kom ihåg att det inte är ovanligt att det ibland tar ett år att bli gravid.

    Lycka till!


Svar på tråden Vart ska jag vända mig ? (Svårt att bli gravid)