• Äldre 22 Jan 05:40
    568 visningar
    16 svar
    16
    568

    Bli gravid när man är 38 1/2....

    Så. Har 4 barn sen innan som blivit till på första försöket. Yngsta är 2 år och 8 månader. Nu vill vi ha ett sista och frågan är om det kommer lyckas.

    Jag hade mens den 26:e december och hade ägglossning den 8/1 enligt app men vi kunde inte få till sexet förrän den 9/1(han kom dock 3 ggr) och sen har vi haft sex efter det också så det eventuella ägget borde ju ha blivit väldigt överöst! Har bim imorgon men testet idag var negativt så jag antar det är kört. Så är väl bara att invänta mens och nästs äl. Men finns ni andra här som alltid lätt blivit gravida men nu är till åren komna? Blev ni lätt gravida igen? Tips och råd? Hoppas så hårt att den saknade femman vill komma!

  • Svar på tråden Bli gravid när man är 38 1/2....
  • Äldre 22 Jan 10:06
    #1

    Ett tips kan vara att använda Clearblue digitala ägglossningstest och ha sex en gång per dag från att den blinkande smoleyn visas, fram till den fast lysande smileyn visar sig. Sen sluta och vänta på att ta gravidtest på bim.

    Så gjorde vi och jag blev gravid varje gång vi gjorde så. 5 naturliga graviditeter (dock missfall innan v.12 varje gång, pgr av dnafel på spermierna fick vi veta senare utomlands när vi gjorde Sperm dna fragmentationstest)..

    Men gravid blev jag, så den metoden funkade för oss.

  • Äldre 22 Jan 10:42
    #2

    Hej jag är 39 snart.

    Har ett barn sedan innan. Tillverkad på första försöket.

    Slutade amma i november o fick mens 5jsnuari.

    Chansade på att jag hade samma cykel som innan graviditeten o körde på kring ägglossning den 18-19jan.

    Mem få upplevde jag ingen ägglossning (smärta sekret OSV) då antar att jag inte hade ägglossning då.

    Man får vänta o se ....

    Tror jag har BIM 5feb men som sagt har ingen aning om hur cykeln ser ut nu

    Hoppas hoppas gör man ju.

    Har lite molvärk just nu men funderar på om det kan vara ägglossningem nu ??

    Inget svar på stickorna. Har aldrig någonsin fått svar på dessa hur oftarjsg ön testat.

    Lycka till med plus!

  • Äldre 22 Jan 14:29
    #3

    Well. Imorgon är bim men blank sticka så antar mensen kommer imorgon. Vill inte! Och blir så otroligt irriterad över att känslan att jag är gravid är så stark! Har alltid haft rätt men nu tror jag faktiskt att jag är skengravid....och jobbar hela resten av veckan så kan inte ens testa förrän måndag(finns inga test på vår affär). Men men. Nästa månad finns ju kvar!!

  • Äldre 22 Jan 19:09
    #4
    Knasorvar skrev 2019-01-22 14:29:11 följande:

    Well. Imorgon är bim men blank sticka så antar mensen kommer imorgon. Vill inte! Och blir så otroligt irriterad över att känslan att jag är gravid är så stark! Har alltid haft rätt men nu tror jag faktiskt att jag är skengravid....och jobbar hela resten av veckan så kan inte ens testa förrän måndag(finns inga test på vår affär). Men men. Nästa månad finns ju kvar!!


    Du kan beställa gravidtest på Apotea.se och få hemskickat i brevlådan om du vill.
  • Äldre 26 Jan 09:37
    #5

    Jag blir 38 i år, blev oplanerat gravid med femte barnet innan jul, tyvärr slutade det i ma i v. 9, ska genomgå medicinsk abort idag! Hemskt :(...

    Har oftast haft lätt att bli gravid, hoppas jag får ägglossning om 2 veckor....

    Trodde jag var färdig med 4 barn, men nu är jag helt inställd på 5, och det blir absolut det sista. Är orolig över att jag kommer få fler missfall pga åldern och att det inte är lika lätt att bli gravid....

    Tänker försöka bli gravid nu på en gång, väntar inte in mensen. Brukar känna av ägglossningen tydligt.

    Vore roligt att följas åt till ett plus :)

  • Äldre 26 Jan 09:42
    #6
    Knasorvar skrev 2019-01-22 14:29:11 följande:

    Well. Imorgon är bim men blank sticka så antar mensen kommer imorgon. Vill inte! Och blir så otroligt irriterad över att känslan att jag är gravid är så stark! Har alltid haft rätt men nu tror jag faktiskt att jag är skengravid....och jobbar hela resten av veckan så kan inte ens testa förrän måndag(finns inga test på vår affär). Men men. Nästa månad finns ju kvar!!


    Hur har det gått? Jag har också varit skengravid, men oftast har jag känt rätt också. Men oftast när man vill något väldigt mycket, så kan kroppen luras....
  • Äldre 26 Jan 20:10
    #7

    Välkommen Micka!

    Tråkigt du fick ma. Håller tummarna du snabbt blir gravid igen och att det går vägen. Oftast brukar det ju gå snabbare när man just varit gravid eftersom kroppen varit inställd på det.

    Jag är 41 år och har försökt i 2,5 år. Har inte gett upp hoppet men har också blivit rekommenderad ivf. Vi känner att den vägen vill vi inte gå, hade varit annat om vi inte hade haft barn sen innan. Har fått utskrivet primolut nor för att blöda ut ordentligt och inväntar nu mensen. Min förhoppning är att det ska göra susen ifall det är rester kvar som föehindrar ägget att festa. Min mens är rätt sparsam så gyn tyckte det var en god idé.

  • Äldre 2 Feb 14:48
    #8

    38 i år.

    Har fyra barn sen innan. Lätt att bli gravid.

    Ett MA innan fyran...

    Hade ÄL runt sista januari (testa inte med stickor denna ggn) och nu får vi se...

    Ver egentligen jättefärdiga men nu verkar vi ändå kanske få en liten efterrätt.

    BIM om 14 dagar!

  • Äldre 2 Feb 14:53
    #9

    Jag tog ägglossning test igår negativt.

    Äl. +8 ....

  • Äldre 2 Feb 23:42
    #10
    Knasorvar skrev 2019-01-22 05:40:23 följande:

    Så. Har 4 barn sen innan som blivit till på första försöket. Yngsta är 2 år och 8 månader. Nu vill vi ha ett sista och frågan är om det kommer lyckas.

    Jag hade mens den 26:e december och hade ägglossning den 8/1 enligt app men vi kunde inte få till sexet förrän den 9/1(han kom dock 3 ggr) och sen har vi haft sex efter det också så det eventuella ägget borde ju ha blivit väldigt överöst! Har bim imorgon men testet idag var negativt så jag antar det är kört. Så är väl bara att invänta mens och nästs äl. Men finns ni andra här som alltid lätt blivit gravida men nu är till åren komna? Blev ni lätt gravida igen? Tips och råd? Hoppas så hårt att den saknade femman vill komma!


    Jag fyller 39 i mars och blev precis gravid på första försöket. När jag blev gravid med min dotter gick det typ också direkt (försökte inte aktivt, hade ej koll på äl) och då var jag 37. :)
  • Äldre 3 Feb 12:46
    #11

    Hej. Hoppar in här också. Är 38 år och vi har 4 barn. Tre på jorden och en i himlen ( förlorade min lilla dotter i v22 i november förra året). Nu är vi på försök nr 3. Testar med billiga test stickor och med digital fertilitetsmonitor advenc. Igår och idag visade det hög, så hoppas att snart får jag min äl och att det tar sig. Hade lyckats bli gravid alla gång innan från första försöket, men nu det går inte så lätt. Har kort luteal fas, sen ägglossning. Är jätte ledsen för tiden går.

  • Äldre 3 Feb 13:19
    #12

    Ha sex varannan dag, en gång. Varken mer eller mindre. Slippa äl-tester som stressar. Så maximerar ni chansen.

  • Äldre 4 Feb 20:44
    #13
    Stora My skrev 2019-01-26 20:10:41 följande:

    Välkommen Micka!

    Tråkigt du fick ma. Håller tummarna du snabbt blir gravid igen och att det går vägen. Oftast brukar det ju gå snabbare när man just varit gravid eftersom kroppen varit inställd på det.

    Jag är 41 år och har försökt i 2,5 år. Har inte gett upp hoppet men har också blivit rekommenderad ivf. Vi känner att den vägen vill vi inte gå, hade varit annat om vi inte hade haft barn sen innan. Har fått utskrivet primolut nor för att blöda ut ordentligt och inväntar nu mensen. Min förhoppning är att det ska göra susen ifall det är rester kvar som föehindrar ägget att festa. Min mens är rätt sparsam så gyn tyckte det var en god idé.


    Ja, jag hoppas att bli gravid nu precis efter, men blöder fortfarande lite och tyvärr så visar gravtesten fortfarande positivt, hoppas kroppen ställer in sig på ägglossning snart.....

    Hur går det för dig? Funkar det med medicinen.....
  • Äldre 4 Feb 21:26
    #14
    Micka! skrev 2019-02-04 20:44:34 följande:

    Ja, jag hoppas att bli gravid nu precis efter, men blöder fortfarande lite och tyvärr så visar gravtesten fortfarande positivt, hoppas kroppen ställer in sig på ägglossning snart.....

    Hur går det för dig? Funkar det med medicinen.....


    Det är snart äl så spännande se om det tar sig. Håller tummarna!
  • Äldre 6 Feb 00:43
    #15

    Hej! Jag blev gravid med mitt andra på första försöket när jag var lika gammal som du är nu (38,5). :) Då ammade jag dessutom fortfarande mitt första.

    Vi tänker försöka med ett tredje strax innan jag fyller 40 i år. :)

  • Äldre 6 Feb 05:47
    #16

    Hoppar in här

    Fyller 36 och vill få till ett 5e barn. Har kört oskyddat sedan juni men inget har hänt.. Iofs är det en ny kille och han har inga barn sedan förut så vet inte om han kan få några..

Svar på tråden Bli gravid när man är 38 1/2....