• Dellla

    Någon expert på sköldkörteln?

    Jag har under min graviditet med min minsta dotter fått tillfällig hypertyores och fick träffa en läkare på endoktrin som gjorde en mini utredning han kände då på min sköldkörtel som var normal stor och kopplade då ihop min tillfälliga hypertyores till min hyperremisis jag hade så behövde aldrig behandlas, detta var 2016


    jag har nu under en tid känt mig allmänt dålig ont i kropp andfådd hjärtklappningar skakig, gick till vårdcentralen med mina hjärtklappningssymtom och där gjordes ett ekg som visar att jag har oregelbundna hjärtslag fast med snusrytm och även lätta t-förändringar. berättade då för läkaren att jag haft problem med sköldkörteln innan men ville jag skulle kollas för vitaminbrist D och njurvärde samt göra en datorgrafi för att uteslut lungemboli sagt och gjort allt va bra utan att jag har lite brist på vitamin D så jag äter d vitamin nu.  Lördags mådde jag ännu sämre åkte in till kväll och helg mottagning där gjordes ett nytt ekg som visar samma som innan förklarade då för den läkaren med ang min sköldkörtel som kände på den och sa att den är förstorad inte jätte mycket utan måttligt och tyckte att jag skulle gå tillbaka till min vc för att ta ett nytt TSH eftersom dom på kväll och helg mottagningen inte gör det. Samt att hon kollade alla mina sköldkörtel prover jag har lämnat och hon sa att mitt TSH har alltid varit pressat. i vilket fall som helst gick jag till vc tog provet som jag då tror enbart bara va TSH och inte T4 eller T3, TSH vart normalt fick jag reda på men borde man inte gå vidare med varför sköldkörteln är förstorad? Och varför kollar man inte T4 och T3?  Ska till hjärtmottagningen och göra ett ultraljud på mitt hjärta samt ett 24-timmars EKG.


    Vad borde jag göra? någon expert här? 

Svar på tråden Någon expert på sköldkörteln?