• Pederspojkan

    Dålig hyresvärd??

    Hejsan. Jag jobbar lite då och då på ett visst ställe där min flickvän bor, då kan jag ej parkera utanför lägenheten utan att få en räkning på 1 månads parkering om jag stått fär ca 2 väckor. I denna lägenhet bor också ett skrämmande antal nattfjärilar på vinter och getingar och flygor på sommaren samt något som kryper inne i väggen, sist och inte minst har tvättstugan renoverats sen augusti och nu ska dom lägga ner arbetet och sumpa idén om att ens ha en tvättstuga men vi har ej hört något om en ev tvättmaskin att ha i lägenheten. De som driver verksamheten talar knappt svenska (finskt ursprung( och är svår att hitta kontakt information på (ej något etablerat företag). Vad hadde ni gjort i denna situation? Vet ej hur man ska gå till väga med detta.

  • Svar på tråden Dålig hyresvärd??
  • Anonym (X)

    Varför skulle du ha fri tillgång till parkering utan att betala? (Vanligtvis betalar man den månadsvis...)

  • mammatill6

    Det där med parkeringen fattar jag inte. Tror du att du kan parkera gratis? Getingar, fjärilar och insekter hör till. Kryp i väggarna och tvättstugan kan ni vända er till hyresgästföreningen om.

  • Anonym (Problem)

    Ni blir jag helt vimsig. Är problemet att du endast vill parkera i 2 veckor och inte betala för en månad? Eller är problemet tvättstugan och alla kryp?


    Om det handlar om parkeringen är det rätt självklart att de vill ha betalt månadsvis även fast du INTE nyttjar hela tiden. Det är helt omöjligt för dom att hålla koll på hur ofta du står där! Betala och se nöjd ut eller parkera någon annanstans och ta dig en liten promenad.  

  • Pederspojkan

    Det är på glesbygden utan skyltar bra en plan att stå på men ni kanske har p-hus runt hörnet ni och en tunnelbana

  • mammatill6
    Pederspojkan skrev 2019-01-23 19:22:42 följande:

    Det är på glesbygden utan skyltar bra en plan att stå på men ni kanske har p-hus runt hörnet ni och en tunnelbana


    Ja för inte får vi heller parkera hur vi vill. Är det inte din mark bestämmer inte du.
  • Anonym (Ojojoj)
    Pederspojkan skrev 2019-01-23 19:22:42 följande:

    Det är på glesbygden utan skyltar bra en plan att stå på men ni kanske har p-hus runt hörnet ni och en tunnelbana


    Var glad att du inte har parkeringshus runt hörnet för i dem är det verkligen dyrt att parkera. Men det hade väl inte varit problem för dig att tex betala 4 ggr mer för parkeringen bara det är för 1/2 månad.
  • Anonym (Ojojoj)

    Dålig hyresvärd? Låter mer som dålig hyresgäst.

  • Anonym (bilärdyrt)
    Pederspojkan skrev 2019-01-23 19:22:42 följande:

    Det är på glesbygden utan skyltar bra en plan att stå på men ni kanske har p-hus runt hörnet ni och en tunnelbana


    Parkera strax utanför då, där det väl är gratis att stå.

    Jag betalar 1800 kr/månad för parkering.
  • myskmalva

    Vad gäller tvättstugan så kan hon nog få hjälp av Hyresgästföreningen, om hon är medlem. Att ta bort möjligheten att tvätta är en rätt rejäl sänkning av bostadens standard så det får inte värden göra hur som helst.

Svar på tråden Dålig hyresvärd??