• Äldre 22 Jan 16:51
    685 visningar
    1 svar
    1
    685

    Mens efter abort

    Hej. Det är så att jag genomgick en medicinsk hemabort dagarna innan julafton. Allt gick bra och så. Jag hade riklig blödning i ca 2 veckor efteråt som sakta avtog. När blödningen nästan upphört helt (kom bara lite bruna flytningar) så började jag störrblöda igen. Fick få komma till gyn som kollade och det var blödningen som kom igång igen pga lite lite rester som bara mätte 7mm och skulle komma ut av sig själv antingen av blödningen som startat igen eller med nästa mens. Skulle iallafall ge blödningen en vecka annars skulle jag hära av mig igen.

    Gick kanske 5 dagar så slutade blödningen helt.

    3-4 dagar senare så började det så smått igen. 14-15januari fick jag lite mörkröda/brunaktiga flyktingar och sen började jag blöda ganska bra igen.. har blött sen dess o väldigt rikligt! Små klumpar och ibland lite slemaktigt.. kan detta vara min mens?? Asså har ju haft den isf sen 14 januari och det är alltså 9 dagar, och dessutom väldigt riklig och den har inte börjat avta.

    Har alltid haft min mens som mest i 7 dagar tidigare.

    De första veckorna använde jag binda hela tiden. Nu använder jag tampong och binda, tampong får jag byta varannan timme och då har de börjat läcka. Men nu är jag osäker på om de är min mens eller inte så jag har skippat tampong o har bara binda..

    Någon som vet ifall det kan vara mensen? Kan man blöda mer och längre än vanligt första mensen efter abort?

    Mvh orolig tjej

  • Svar på tråden Mens efter abort
  • Anonym (Vet ej)
    Äldre 28 Jan 09:34
    #1

    Hej,

    jag kan tyvärr inte svara, men undrar lite samma sak. Jag gjorde medicinsk abort efter nyår, och blödde rejält i två veckor, sedan avtog det under tredje veckan och har nu tagit fart igen. dessutom har jag ont.
    Jag ska ta ett nytt gravtest nu i veckan (vilket troligen är negativt eftersom jag mådde skit och allt det är borta sedan dag två), och vill gärna ha koll på min mens.
    I helgen var det problem då jag använder cervixessar, och det håller inte så mycket mens utan det började läcka bara någon timme efter att jag haft sex, så jag fick ta ut det och sätta in en menskopp. Hoppas för helsike att jag inte ägglossar och blir gravid igen för att pessaret inte satt kvar sina sex timmar :/

Svar på tråden Mens efter abort