• Äldre 22 Jan 17:53
    82 visningar
    11 svar
    11
    82

    Förvirrad på alla tester!!! Gah!!!

    Hejsan allihopa!

    Jag är 25, snart 26 år gammal och fick ett ?gravid 1-2? av clearblue den 17/1, 2019. Det tackar vi så mycket för.

    Fick samma svar dagen efter, 18/1-19.

    Från den 18-20/1 blödde jag sedan litegrann. Inte som en vanlig mens och jag behövde endast använda de absolut tunnaste trosskydden. Dessa bytte jag oftare än vad jag egentligen hade behövt (av hygieniska skäl såklart, ni fattar)

    Vad jag försöker komma fram till här i urspårningen (????) är alltså att jag blödde inte så mycket.

    Det var inga klumpar och jag hade normal mensvärk under dessa dagar. Lite annorlunda värk, men inte någon extrem smärta.

    Blödningen avtog den 21/1 och på morgonen tog jag ett test från RFSU som visade väldigt väldigt svagt positivt. Man såg strecket men vääääldigt svagt.

    Jag har även väldigt många av de vanligaste grav.symptomen.

    Jag ringde till en barnmorska för o fråga vad jag bör göra och vad hon tror det är som händer i min kropp.

    Hon var STENSÄKER på att det var missfall jag fått och att jag helt enkelt får testa bli gravid nästa ÄL.

    Jag tyckte hon var otrevlig och i protest ringde jag därför en annan också, som sa raka motsatsen.

    Att denna blödning troligtvis är helt normal och bör inte vara missfall.

    Vad ska jag tro?

    När bör jag testa igen?

    Visade den svagt positivt för att HCG börjar gå ur min kropp kanske?

    Antar att det helt enkelt är att vänta o se om några dagar o sedan testa igen, men det är så jäkla jobbigt med ovissheten, så jag vände mig hit till er:)

  • Svar på tråden Förvirrad på alla tester!!! Gah!!!
  • Äldre 22 Jan 18:13
    #1

    Hej! Blödningar kan man få i början av graviditeten och alla behöver inte betyda missfall, det kan även skilja sig något enormt med olika märken av graviditetstester. Testa ta ett nytt test om några dagar för att se om det blir starkare. Lycka till! :)

  • Äldre 22 Jan 18:47
    #2

    BNP: tack för svar! :) Jag tror jag köper ett sånt där 8-pack och testar några dagar då haha! Har blivit som besatt alltså! :?D

  • Anonym (Samma­)
    Äldre 22 Jan 21:06
    #3

    Hej!

    Samma hände mig, var på ultraljud till och med där de bekräftade att jag fått missfall.

    Fortsatta blöda litegrann (inte varje dag) och det räckte med trosskydd.

    Hade ont i magen till och från men när jag ringde gyn fick jag höra att de inte va något att oroa sig över.

    Då jag fortsatte känna mig gravid och flera veckor gått tog jag ett nytt test som var väldigt starkt positivt.

    Kontaktade gyn igen och fick komma och göra ultraljud som inte visade någonting. Tog blodprov som visade 1300 i hcg och man konstaterade utomkveds då de sjönk väldigt långsamt (fick lämna prover i en månad). Som tur var tog min kropp hand om det själv så jag slapp op.

    Vill inte skrämma dig utan bara uppmana att stå på dig om du känner att något är fel :) det kan ju vara helt normalt med blödningar också!

    Kram

  • Äldre 22 Jan 22:23
    #4

    Ajdå! Ledsen för din skull, hoppas du plussat efter det! :)

    Tack för infon, jag är helt lost i gravid-världen då detta är en oplanerad (men väldigt välkommen) graviditet. Om det nu är det...?

    Så all info och alla berättelser är hur bra som helst att få höra :)

    Jag har nu börjat få ont i brösten och flytningar också.. helt normala flytningar, men känslan av att eventuellt få mens snart istället för att vara gravid gör mig lite ledsen!

    Men men, då är det väl bara att försöka igen :)

    Jag har köpt sånt där 8-pack gravtest nu hehe och tänkte kolla om några dagar och sen fortsätta testa för att se hur det utvecklar sig helt enkelt :)

  • Anonym (Samma­)
    Äldre 22 Jan 22:31
    #5

    Hej!

    Blöder du inget mer? För tänker att ifall det är ett missfall ska det ju ?komma ut?.

    Tycker du ska köpa ett CB-digital och se va de visar:) alla olika märken på olika stickor kan ju skilja sig från varandra har jag förstått.

    Lycka till o håller tummarna för att de går vägen! Ömma bröst är ju ett säkert grav tecken :)

  • Äldre 22 Jan 23:04
    #6

    Hej!

    Nej jag blödde bara 3 dagar då I slutet av förra veckan. Efter det har jag inte blött något alls.

    Jag tänkte mer att om det bara gått 1-2 veckor så kanske det inte blir klumpar? Att det inte ?hunnit? bli nåt för att kunna bli klumpar. Eller det blir det kanske ändå?

    Jag är så okunnig kring detta.

    Jag tog ett CB imorse och det visade gravid 1-2 veckor precis som det gjorde den 17/1.

    Så förvirrad!!

    Ja jag har nog aldrig varit så glad för ömma bröst förr haha!

  • Äldre 23 Jan 01:16
    #7

    Ring gynmottagningen och säg att du fortfarande får positivt. Kräv ett vaginalt ultraljud för att bekräfta. Troligtvis är det för tidigt om du plussade förra veckan, men något borde synas i alla fall.

    Ett missfall bara dagen efter plus mer eller mindre ger inte utslag så långt efter om det kommit ut.

  • Äldre 23 Jan 01:41
    #8

    Tack för svar! Jag ringer dom imorgon och ser vad dom säger.

  • Äldre 24 Jan 16:44
    #9

    Blev investerad här nu, vad sa de? Vad sker?

  • Anonym (Samma­)
    Äldre 24 Jan 18:55
    #10

    Hej!

    Borde nog inte blöda så mycket klumpar och så om de blir missfall så tidigt men som en mens åtminstone :)

    Hur har de gått för dig?

  • Äldre 22 Feb 14:17
    #11

    Hej igen! Jag fick missfall, därav frånvaron. Blev rätt låg trots att det inte var alls planerat. Jag ställde in mig snabbt i hela mamma-grejen efter vi bestämt oss för att behålla det.

    Nu är jag dock gravid igen, 5+0 sa barnmorskan per telefon efter hon räknade från min senaste menstruation.

    Jag har inte varit hos barnmorska eller gyn ännu, men jag tycker inte att tiden stämmer riktigt. I såna fall måste jag ha blivit gravid typ... dagen efter det första missfallet?! O då hade vi inte ens sex för jag blödde ju..

    Min ?mens? efter missfallet kom den 23/1

    Idag den 24/2 plussade jag, CB sa 2-3 veckor.

    Jag fattar noooollll!!!!!

    O vad gör jag nu!! Jag hade ju accepterat att jag inte fick behålla barnet.... orkar man missfall en gång till rent psykiskt?

    Jag är så förvirrad i alla känslor o tankar...

    inser att jag inte har ställt en enda fråga, utan bara en liten uppdatering..

    Någon som kan hjälpa denna förvirrade kvinna? ????

Svar på tråden Förvirrad på alla tester!!! Gah!!!