• TheNorthRemembers

    Hur jag blir nöjd med livet

    Jag har varit den personen som vuxit upp med ?grymma? sakerna och det har inte gjort mig mycket. Jag gillar att leva det enkla livet. Att gå till jobbet, träna, promenera med hunden och kolla på serier och filmer, läsa bok etc. Jag skulle till och med bli glad över att jobba på en biosalong för älskar stämningen där. Ett jobb på Ica som driftchef hade jag också tyckt om. Så här ser jag på mitt liv iallafall. Båda mina föräldrar är överläkare och tycker det jag säger låter idiotiskt men det är ändå mitt liv och välmående som kommer först, eller hur? Alla människor fungerar inte lika och har inte samma ambitioner i livet. Tycker ni jag ska fullfölja det som gör mig glad i livet eller följa vad andra säger att jag ska göra?

  • Svar på tråden Hur jag blir nöjd med livet
  • Aniiee

    Jag röstar för att göra det man själv mår bra av. på kort och lång sikt. Det kan vara lite knivigt ibland dock, för människor är rätt kortsiktiga av sig.


    I have a growing lack of disgust for you
  • Robert 832

    Efter att ha tagit det andra säger i övervägande ska du såklart göra med ditt liv vad du vill.

    Jag tänkte som du i början och det jag fann dock är att om man inte har som ambition att sträva efter ett välbetalt arbete kommer ens tillvaro i hög grad bero på andra människor.

    Idag har jag betydligt mer efter en hård period och mina mål har ändrats från att må bra själv till att min son ska få chansen att må bra.

    Vet hur det kan kännas, att dina föräldrar kanske pressar dig till att göra mer med ditt liv än du kanske vill och jag förstår lockelsen med ett enkelt liv men de vet av erfarenhet det du inte vet.

  • Liselott81

    Det är ditt liv och alltså du som ska bestämma hur du ska leva. Dina föräldrar vill dig säkert bara väl, men vad ens föräldrar vill är inte alltid (nästan aldrig) det som är bäst för en själv. Ofta tror man att ens föräldrar tycker att man är dum och inte vet ens bästa, men det är inte säkert att dom verkligen tycker så. Har dom sagt det rakt ut? eller är det du som tror att dom tycker så om dig?

Svar på tråden Hur jag blir nöjd med livet