• LLW
    Äldre 30 Jan 13:12
    16047 visningar
    379 svar
    379
    16047

    Vi som ruvar just nu!

    Här är ännu en ruvare! :) första gången för mig, efter den andra ivfbehandlingen. Är på rd 3 med en tredagars. Känner mig lugn och rätt harmonisk än så länge, även om det kanske går åt skogen så känns det fint nu att gå och bära på vårt lilla frö <3

    Fick testdag långt fram, den 15/2, så tre veckor efter äggplocket. Lär inte kunna hålla mig från att testa innan..

    Har ni andra fått gravtest av kliniken? Jag har läst att många får det men vi fick bara info att vi ska använda ett känsligt test, typ clearblue.

  • LLW
    Äldre 31 Jan 12:01
    #54
    Xrissy skrev 2019-01-31 10:07:25 följande:

    Det här är helt sjukt och jag kan fortfarande inte riktigt ta in det... vi hade bestämt att testa på söndag, ruvardag 13. Testdag är satt till 8/2. Men så vaknade jag upp imorse och kände att jag var tvungen att testa. Ingen särskild anledning, jag har inga tydliga symptom eller liknande. Ville bara göra det typ för att jag är på dag 29 i min cykel och alltså kan få mens när som helst.

    Har köpt små stickor med tidiga test. Och chocken när jag fick två streck går inte att beskriva. Ringde maken som hade hunnit till jobbet med orden ?Kan du komma hem, jag tror att jag är gravid...? Helt darrig tog jag ett till test som om möjligt hade ett ännu starkare streck. Shit vad jag grät. Har aldrig testat positivt under hela tiden som vi har försökt, 3 år. Och så fäster det på första insättningen.

    Vi försöker fortfarande att inte ta ut något i förskott, medvetna om att det fortfarande är extremt tidigt. Men vi vet i alla fall att jag kan bli gravid! Nu måste jag bara hålla mig från att testa varje dag fram till testdag haha ;)


    Ååh stort grattis!! Så himla häftig känsla att få se det strecket efter så lång tid! Hoppas verkligen att det här går vägen för er! :)))
  • LLW
    Äldre 31 Jan 15:12
    #57
    Xrissy skrev 2019-01-31 13:59:04 följande:

    Verkligen en så häftig känsla! Jag bröt ihop totalt och var tvungen att understryka för maken att jag var glaaaad ;) Konstigt det där med känslouttryck.

    Vågar inte alls ropa hej ännu, men försöker se det positiva i att jag bevisligen KAN bli gravid.


    Tycker du gör helt rätt i att försöka se det positiva i ett plus! Oavsett vad som händer så har ni kommit längre än någonsin tidigare! DET är något att vara glad för <3
  • LLW
    Äldre 1 Feb 14:14
    #75
    Hedblomster skrev 2019-02-01 13:55:45 följande:

    Gick på toa precis och upptäckte att lutinus var rosa/brun och så kom det på papperet... :( undrar vad det betyder. Rd 6 med blastocyst.


    Hoppas det inte betyder någonting! Det är ju så himla tidigt fortfarande! Hur lång lutealfas brukar du ha?
  • LLW
    Äldre 1 Feb 20:47
    #80
    nowtomorrowtoday2016 skrev 2019-02-01 15:12:32 följande:

    Länken blev fel, ska vara www.almaze.com/fashion/3-forward-thinking-instagram-jewelry-brands-weve-been-obsessing-over-lately/


    Tror det är något tokigt fortfarande? Kommer till en sida om smycken, haha. Är nyfiken på vad det var för sida du menar! :)
  • LLW
    Äldre 2 Feb 15:31
    #83
    nowtomorrowtoday2016 skrev 2019-02-02 14:44:44 följande:

    Haha, det var en länk jag skulle skicka till en vän som råkade hamna här :) Här kommer rätt sida :)

    www.bubblesandbumps.com/what-happens-after-embryo-transfer-day-3-day-5-transfer-calendar/


    Haha tänkte det var något galet :D tack för länken, ska genast in och kolla! Spännande!
  • LLW
    Äldre 2 Feb 15:32
    #84
    Hedblomster skrev 2019-02-02 14:55:43 följande:

    Jag testade negativt imorse :(


    Men du det är sååå tidigt fortfarande!! Det är ju många som inte plussar förens mycket senare, tappa inte hoppet nu! <3
  • LLW
    Äldre 3 Feb 19:26
    #90
    Hedblomster skrev 2019-02-03 18:41:13 följande:

    Nu har jag i alla fall fått mens ordentligt så tyvärr blev det inget. Måste ju fortsätta med lutinus och testa på testdag ändå men. Vi har sagt att vi gör FET så snabbt som möjligt.


    Skit också! Fan vad trist :( kom mensen som vanligt eller var den något försenad? Hur många har ni i frysen?
  • LLW
    Äldre 4 Feb 15:04

    Vi fick precis brev från rmc att de lyckades frysa 3 av våra 4 embryon! Fy tusan vilken lättnad! Nu har vi alltså 3 blastocyster i frysen om den här lille jag ruvar på nu inte tar sig. Hoppas så innerligt att den gör det men nu blir ett misslyckande lite lättare att ta ändå.

    Tänk att vi förra gången fick 5 ägg och inget befruktades. Denna gång blev det 9 varav 4 kunde användas! Helt fantastiskt men sjukt att det kan svänga så mycket.

    Imorgon är min mens beräknad. Vet ju inte om lutinus skjuter upp iof. Ska ta ett test på morgonen tänkte jag, om inte mensen kommer inatt. Känner ingenting av något förutom lite ömma bröstvårtor typ.

    Har verkligen försökt hålla mig så lugn och positiv som möjligt sen återföringen. Varit nöjd med att gå och bära på det lilla fröet. Men nuuuu börjar väntan bli tuff. RD 7 med 3 dagars.

  • LLW
    Äldre 5 Feb 09:21

    Negativt test idag på RD 8 med 3dagars. Vet att det är tidigt men har BIM idag så hoppades verkligen att något skulle synas. Men det fanns inte ens antydan till ett streck :(

    Känner ingenting av att mensen är på g, men den kan ju bli uppskjuten pga lutinus..

    TD är inte förens om 10 dagar.. får helt enkelt vänta lite till. Men fan om inte hoppet dog en smula nu.

  • LLW
    Äldre 5 Feb 13:00
    AHG skrev 2019-02-05 12:09:48 följande:

    Åh jag förstår verkligen din frustration över denna väntan. Är själv på rd 13 idag med en 2-dagars och springer på toa hela tiden för att kolla så inte mensen kommit! Har inte vågat testa ännu, har 6 dagar kvar till testdag! Tappa inte hoppet, rd 8 kan fortfarande ha varit för tidigt för att visa något!


    Tack! :) ja jag har googlat hela morgonen och insett att jag ju testade riktigt tidigt. Finns knappt någon chans att det skulle hunnit bli tillräckligt högt hcg för att mäta. Så lugnar mig lite och håller tummarna.

    Wow att du hållt dig ändå! Haha jag lär testa igen på typ fredag :P så otålig! Hur mår du rent fysiskt nu? Några symptom?
  • LLW
    Äldre 6 Feb 08:45
    AHG skrev 2019-02-05 16:29:55 följande:

    Det låter helt rätt! :)

    Har låtit bli att köpa test överhuvudtaget, för att undvika att lockas till att testa. Har visserligen det jag fick med mig från kliniken, men det får ligga kvar till testdag. Förutom att jag åkt på influensan så mår jag fysiskt bra, inga speciella symptom alls faktiskt förutom något gasig mage på kvällarna, som jag skyller på lutinus för! :) Har du några symptom?


    Haha det var smart! Jag har typ 10 hemma, kan inte direkt gömma dom för mig själv :P men ska låta bli att testa igen nu tills i helgen tror jag, om inte mensen kommit då.

    Såg att den är två dagar sen om jag jämför med senaste ivf:en då jag inte fick något tillbaka efter äggplocket. Alltid nått!

    Jaa jag har samma fast på morgonen! Det är säkert lutinus som ställer till det :) igår fick jag riktigt rejäla hugg långt ner på magen, vek mig typ dubbel av smärtan. Aldrig känt något liknande så pass starkt. Förhoppningvis något bra som händer där inne!
  • LLW
    Äldre 6 Feb 14:10
    Wictoria90 skrev 2019-02-06 10:03:17 följande:

    En till som ruvar på ett 2-dagars. Satte in det den 28/1.. så på dag 9. Tokförkyld och varm med spända bröst. Testade igår men såklart negativt, förstår att det är tidigt men kände mig så varm så tänkte att kanske.


    Jag satte in ett 3-dagars den 28de :) testade igår också, helt blankt såklart. Tänker vänta tills helgen sen kan jag nog inte hålla mig från att testa igen haha.

    När fick du testdag?
  • LLW
    Äldre 6 Feb 18:13
    AHG skrev 2019-02-06 17:23:38 följande:

    Haha förstår om du har svårt att hålla dig från att testa då :) Man vet ju inte hur mycket lutinusen skjuter upp mensen om det är så att den kommer...verkar vara väldigt olika.

    Skönt att höra att man inte är ensam om gaserna haha :)

    Jag hade sånna hugg första veckan, men sen inte känt av dom mer efter det. Men får hoppas att det är något positivt!


    Ja jag har läst allt från att den kommer tidigare till att den blir en vecka sen. Men min kropp har alltid varit så jääääkla punktlig. Det är liksom alltid exakt 10 dagar från ÄL till mens. Kört progesteronkräm tidigare som inte gjort någon skillnad alls. Lutinus är säkert ?starkare? iof.

    Försöker vara så positiv hela tiden. Tänker att så länge inte mensen kommer är jag ju typ, nästan, kanske fast inte alls gravid, haha. Det lilla fröet ligger där inne liksom. Men man är ju livrädd varje gång man går på toaletten :/
  • LLW
    Äldre 7 Feb 17:09
    Wictoria90 skrev 2019-02-07 16:46:52 följande:

    Testdag på tisdag så några dagar kvar.. men funderar på att prova igen i helgen. Min mens ska komma snart om man räknar som vanligt men ännu ingen i syne...


    Jag har testdag nästa fredag, hela 3 veckor efter äggplock. Tycker det är riktigt långt, de första verkar ha runt 2 veckor. Mensen är tre dagar försenad nu, och känner inte heller att den är på g. Men klart man kan bli överraskad. Vet ju inte hur man reagerar på lutinus!

    Fy fan vad jag önskar att man kan få se det där andra strecket i helgen. Kan sitta och dagdrömma bort flera timmar och bara föreställa mig hur sjukt och underbart det skulle vara. Känns som att det aldrig kommer hända men samtidigt är det ju SÅ många som lyckas. Varför skulle man inte vara en av dom?
  • LLW
    Äldre 8 Feb 14:41
    Fröken fräken 80 skrev 2019-02-08 10:16:19 följande:

    oj, så länge.. är det första ev barnet?


    Ja det skulle bli första :) vi har försökt i över två år nu utan minsta antydan till plus. Känns sjukt att jag passerat BIM nu med 4 dagar, det har aldrig hänt!

    Hur går det för dig? :)
  • LLW
    Äldre 8 Feb 16:47
    nowtomorrowtoday2016 skrev 2019-02-08 15:41:33 följande:

    Undrade just hur det går för dig LLW, eftersom vi är på samma dag. Hur mår du? Har du några symtom? Jag tjuvtestade i morse eftersom mensen ännu inte kommit men det var negativt tyvärr. Hade ju inte så höga förhoppningar denna gång och det har verkligen känts som om mensen skulle komma när som i flera flera dagar nu med kraftig molvärk, har sprungit på toaletten flera gånger helt övertygad att den var här men det har inte ens varit en antydan till blod. Så när den sen inte kom och dagarna gick och brösten fortsatte ömma så fick jag lite hopp igår kväll. Tidigare har min mens alltid kommit vid det här laget och max varit en dag försenad när jag tagit progesteron (har 12 dagars lutefas), enda gången den inte kommit före motsvarande dag idag så var jag gravid och då testade jag (svagt) positivt motsvarande idag också, och då på ett mindre känsligt test. Och så idag har jag knappt haft någon molvärk alls, känns inte alls längre som att mensen är på gång, känner mig bara spänd runt livmodern och har ömma bröst, fattar ingenting. Förutom att ett minus på 12dp2dt borde betyda att det är kört... Googlar ihjäl mig på folk som fått negativt motsvarande ruvardag och sen plus men det verkar vara väldigt ovanligt.. Håller på att bli galen, kan inte koncentrera mig på någonting! Detta var vårt sista landstingsfinansierade försök så det ser ut som att det blir privat nu. 

    Håller tummarna att din uteblivna mens är ett gott tecken för dig! För visst hade du inte tjuvtestat?


    Alltså jag överanalyserar ALLT! Tänker precis som dig och googlar konstant. Fy vad det här tär på en!

    Hur många dagar har du sen BIM? Enligt en tabell en tjej länkade är det först idag som jag kan få ett positivt test. Men visst hade du satt in en 2dagars?

    Jag tjuvtestade i tisdags men har förstått att det var alldeles för tidigt för att testa! Så det negativa testet har jag försökt glömma bort haha. Ska testa imorgon igen, då är mensen 5 dagar sen om den inte kommit. Nog fan måste man få positivt då om det nu blivit något!
  • LLW
    Äldre 8 Feb 16:51
    Fröken fräken 80 skrev 2019-02-08 16:32:25 följande:

    Känner absolut ingenting, lite starkare gottsuget än vanlig möjligtvis. Ska ha min mens på sönd egentligen, kan normalt sett diffa med någon dag, mem med alla sprutor, nässpray osv har jag ingen aning när man bör förvänta den.

    Det är ju super positivt tänker jag att den uteblivit!

    Vad sa utredningen att det kam bero på?


    Ja det är ju det där med hormonerna man tryckt i sig, man vet inte vad man ska räkna med riktigt :/

    Vi är oförklarligt barnlösa, men min livmoder är hjärtformad vilket skulle kunna vara en faktor men inte alls säkert. Dock har jag ökad risk för missfall om vi nu skulle lyckas, så det känns supertungt att tänka på. Om man lyckas finns ökad risk att det ändå inte går vägen :( men försöker att inte fokusera på det. Först ska jag ju ens bli gravid..

    Har ni fått någon förklaring?
  • LLW
    Äldre 9 Feb 11:41
    Fröken fräken 80 skrev 2019-02-09 10:53:32 följande:

    Och där kom lin mens :(

    Ska man fortsätta med litinus ändå??


    Nej fy vad trist :( när har du testdag? På min klinik sa dom att man ska fortsätta ta lutinus till festdagen oavsett om mensen kommer eller inte. Men förstår om det känns onödigt :/
  • LLW
    Äldre 13 Feb 08:44

    Nu har jag ringt till kliniken och meddelat att vårt ET inte tog sig. Har egentligen testdag på fredag men mensen kom med råge igår så det var inget att vänta på. RD 16 idag.

    Jävla skit. Hann få upp hoppet ordenligt när mensen var en vecka sen, men nu vet jag ju att min kropp tydligen reagerar så på lutinus. Då behöver man inte hoppas nästa gång.

    Fick fick tyvärr inte börja om direkt med FET, utan måste vänta en mens emellan. Försökte verkligen få köra direkt men det var tvärnej. De vill ge bästa möjliga förutsättningarna för att det ska gå vägen och då måste man vänta enligt dom. Så det är bara att lyssna och stå ut med ännu mer väntan.

    Vi var på första samtalet på rmc i augusti, och har hunnit med en enda återföring sedan dess. Fy fan vad allt drar ut på tiden. Förstår varför en del försökt i så många år när det är sån väntan mellan försöken :(

Svar på tråden Vi som ruvar just nu!