• Anonym (Mvh saknar sex)

    Jag vill ha sex men inte han

    Hejsan. Jag och min sambo har ett bra förhållande. Älskar honom över allt annat. Men vi har en knepig situation ang sex. Vi har varit tsm i 3 år och båda är i 30-års åldern.

    Jag tycker vi har för lite sex och för tråkigt sex.

    I början av vår relation så hade vi ofta sex och vi tog initiativ båda två. Kunde vara när som helst på dagen/kvällen/natten och inte enbart i sängen... inte världens bästa sex. Men vi hade det iallafall.

    Nu... är det jag 99% av fallen som tar initiativ. 50-60% av fallen så blir jag nekad. Varje gång tär det lite på självförtroendet. Om det öht ska bli av så är det nästan alltid på morgonen i sängen. Aldrig spontant. Saknar så att någon tar i mig och verkligen vill ha mig!! Ibland skiter jag i att ta initiativ på ett bra tag för att låta honom få känna lust och ge honom space för att ta initiativ. Men natt efter natt så ligger jag bara och önskar att ha kunde röra mig men inget händer...

    På senare tid har det istället blivit att jag sugit av honom/runkat av honom så han kommer. Önskar varje gång att han kunde ge mig njutning tillbaka efteråt. Men han bara säger ?tack så mycket, det var jätteskönt? sen får jag ligga där själv... kåt och vänta på att han sommar så jag får ta hand om mig själv. Skäms över att ta hand om mig själv innan han somnat liksom. Han har gått ner på mig 1 gång... 1 gång?!?! På 3 år? Inte fören jag skriver det här som det hör hur illa det är.

    Ibland är ursäkten att han är trött och ibland är ursäkten att han precis runkat själv innan vi gått och lagt oss. Att han är trött kan jag mer acceptera. Men om han runkar själv blir jag lite ledsen. Han kan liksom göra det med sig själv men inte med med? Vad är det för fel på mig?

    Han har tidigare haft tjejer som han lekt med ögonbindel och handbojor. Jag gav förslag på att vi kanske kunde testa det någon gång. ?Ja visst, det kan vi göra, men inte denna gången? får jag till svar. Har lagt fram förslaget ett par gånger. Sist jag gjorde det så sa han att han egentligen inte ville göra det med mig. Han tycker om mig för mycket och tycker jag är för fin för att utöva sånt med... har inte tagit upp det fler gånger efter jag fick det svaret.

    Har även tagit upp problemet med att jag tycker han tar för lite initiativ. Han har tagit det bra och säger att han ska bättra sig. Att han inte tänker på att det nästan bara är jag som tar initiativ. Men händer något? Blir det någon skillnad? Nej tyvärr inte... vad ska jag ta mig till?! Vill inte tjata för det är väldigt avtändande såklart.

    Snäll säg inte att jag ska lämna honom för det vill jag inte! Och jag vet om att han inte är otrogen.

  • Svar på tråden Jag vill ha sex men inte han
  • Grossglanz

    Sex ska man ha varje dag..minst en gång men finns det undantag om man är aptrött...

  • EmberEyes

    När du pratar med honom om detta, säger du då det du skrivit här? Vad säger han själv? Är han nöjd och glad med att inte ha sex mer? Har ni pratat med någon utomstående (parterapi, sexolog osv?)?

  • Anonym (...)

    Han låter slapp, lat, seg och framför allt nonchalant och likgiltig.

  • Anonym (Ida)

    Är väl inget konstigt att inte tycka om oralsex? Och om han nu varit väldigt sexuell innan kanske han är inne i en svacka? Mår dåligt eller så kanske det är så att det är först med dig som han kan vara sig själv och då kanske inte sexet är det viktigaste.

    Hur har ni det annars? Kramas ni mycket? Uppvaktar ni varandra, busar ni? Finns ni där för varandra?

    Ni får jobba på detta tillsammans och hitta ett bra mellanläge. Det här är ett vanligt genom i relationer

  • Anonym (förstår)

    Jag förstår att det inte är kul när sexlivet blir så ensidigt. Försök prata med honom igen och få honom att förstå att läget är allvarligt.

  • Anonym (A)
    Anonym (förstår) skrev 2019-01-23 11:24:37 följande:
    Jag förstår att det inte är kul när sexlivet blir så ensidigt. Försök prata med honom igen och få honom att förstå att läget är allvarligt.
    Ja, försök att prata med honom igen.
Svar på tråden Jag vill ha sex men inte han