• Timal89

    IVF ÖREBRO

    Hej!

    Jag och min man har försökt få barn sedan juni, 8 försöket nu. Jag kommer vilja söka hjälp så fort det gått ett år, (eller tidigare om man kan?)

    Jag googlade nyss och hittade detta, betyder det att Örebro län kräver att man försökt 2 år för att få ivf hjälp? Kan man söka hjälp i annat län i så fall?

    Tyvärr kan jag inte ljuga då jag antar att dem ser i min journal när jag tog ut min spiral..

  • Svar på tråden IVF ÖREBRO
  • Barnlängtan31år

    Hej!

    Om de efter utredning inte hittar någon förklaring till er barnlöshet så vill de att man ska försöka i två år innan man börjar med IVF. Man får hjälp tidigare om man är äldre än 35 tror jag.

    En utredning får man börja med efter ett års försök. Tyvärr är det en lååång väntan. Men ni har endast försökt i 8 månader och det är inte så länge. Men jag vet, det känns jättelänge. Vi har försökt sedan juli -17 och har nu äntligen fått en remiss skickad för IVF då de nu i veckan fann att jag hade en blockering i höger äggledare. Vi hade bokat in en tid för privat IVF på Carl von Liné, men slapp det nu när vi äntligen får hjälp via landstinget. Vet dock inte hur lång väntetiden är dock...

    Men som sagt, chansen är fortfarande god att ni blir gravida utan hjälp!

Svar på tråden IVF ÖREBRO