• Äldre 23 Jan 10:00
    115 visningar
    1 svar
    1
    115

    Hembesök av diabetessköterska!

    Jag har svårt för att ta mig ut från mitt hem av både psykiska och fysiska skäl. Nu har jag fått tid för hembesök av en diabetessköterska för provtagning.
    Det jag undrar är över var man kan vara när hon tar blodtryck och blodprov?
    Kan jag sitta i soffan? Eller kommer hon säga att jag ska sätta mig nån annanstans? Är det nån som varit med om ett sånt hembesök och kan tala om vad som förväntas av mig?

  • Svar på tråden Hembesök av diabetessköterska!
  • Äldre 23 Jan 10:35
    #1

    Har du träffat diabetessköterskan förut? Om nej skulle jag kunna tänka mig att hen vill informera sig lite om hur din situation ser ut kring kost, motion och insulinbehandling. Hur du själv tänker angående din diabetes. Blodtryck och blodprov kan man ta lite varstans. Kan diabetessköterskan sitta på ett bra sätt på en stol bredvid din soffa till exempel kan det gå alldeles utmärkt. När jag gör hembesök föredrar jag dock att sitta vid exempelvis köksbordet för att det blir enklare att komma åt (är ej diabetessköterska). Det beror dock på hur det ser ut hemma hos dig och hur rörlig du är osv. De som gör hembesök brukar vara flexibla så du ska inte behöva oroa dig. Hoppas att det blir bra för dig!

Svar på tråden Hembesök av diabetessköterska!