• Tjoppa12

    Är svaga streck också ett plus?

    Min mens är 11 dagar sen, och jag har kopparspiral. Den brukar aldrig vara sen, men förstår att det kan hända. För att utesluta graviditet så tar jag såklart test och blir förvånad då jag tycker mig kunna ana ett smalt , väldigt väldigt svagt streck. Så pass att jag måste hålla det mot en lampa, och då ser jag det ganska tydligt men det är vääldigt smalt ?? Men det är där. Svagt som fasen ! Men där. Betyder det här plus eller vad tror ni? Jag har tagit två sådana test med några dagars mellanrum, som visar lika. Båda togs på eftermiddagen. Ska ta ett på morgonen imorgon . Har använt rfsu teststickor.

    Har absolut inga symtom på att mens är på gång. Hur som helst...

    Hjälp mä, va tror ni??

  • Svar på tråden Är svaga streck också ett plus?
  • LeyasMamma

    Sålänge strecken har ?rätt färg? så är ett plus alltid ett plus, oavsett om det är ett svagt eller starkt streck. Ibland kan man få något som heter spökstreck, då är strecket väldigt svagt och fel färg på och ska då anses som negativt.

  • Tjoppa12
    LeyasMamma skrev 2019-01-24 22:06:17 följande:

    Sålänge strecken har ?rätt färg? så är ett plus alltid ett plus, oavsett om det är ett svagt eller starkt streck. Ibland kan man få något som heter spökstreck, då är strecket väldigt svagt och fel färg på och ska då anses som negativt.


    Tack för svaret !

    Vad läskigt...jag kan inte med 100 procent säkerhet säga färgen på strecket. Eftersom det syns så dåligt har jag trott det varit spök men jag börjar undra om det verkligen är det. Kan det inte synas ett streck där färgen sk asitta om man vore gravid? Så att det är det jag ser ? Eller...kanske inte , vet inte riktigt hur det funkar
  • Anonym (Sara)

    Köp ett digitalt test i stället. Då kommer det stå antingen Gravid eller Inte gravid.

  • Tjoppa12
    Anonym (Sara) skrev 2019-01-24 23:00:26 följande:

    Köp ett digitalt test i stället. Då kommer det stå antingen Gravid eller Inte gravid.


    Ja jag tänker att jag behöver göra det men innan jag går och köper ett ville jag spekulera kring mina streck som syns i mottljus , vad andra tror och har för erfarenheter
  • Tigerkvinna
    Tjoppa12 skrev 2019-01-25 15:11:50 följande:
    Ja jag tänker att jag behöver göra det men innan jag går och köper ett ville jag spekulera kring mina streck som syns i mottljus , vad andra tror och har för erfarenheter
    Strecket ska ändå ha en tydlig färg även om det är svagt. Är det mer grått/vitt då är det spök som bara är liksom test brunnen. Såhär såg mitt svaga plus ut på ÄL+11, BIM -4 som jag dubelltestade med cb digital. 
  • LeyasMamma
    Tjoppa12 skrev 2019-01-25 15:44:09 följande:

    Någon mer som har något tips på hur jag ska tolka detta innan jag gör digitalt test?


    Lättast är att göra ett digitalt så får du ett svar man inte kan tveka på. Det vore lite konstigt om 2 test på raken skulle visa spökstreck. Köp ett digitalt så är du säker sen och testa på morgonurin :)
  • Tjoppa12
    Tigerkvinna skrev 2019-01-25 18:15:22 följande:

    Strecket ska ändå ha en tydlig färg även om det är svagt. Är det mer grått/vitt då är det spök som bara är liksom test brunnen. Såhär såg mitt svaga plus ut på ÄL+11, BIM -4 som jag dubelltestade med cb digital. 


    Tack vilken bra bild! Det är det jag tänker, om det bara är där färgen ska vara som jag ser men känns konstigt eftersom jag anar färg. Men det fastnar inte på bild, bara mot lampa och då måste man kika riktigt noga. Syns inte i en bild jag laddat upp på familjeliv tidigare till exempel, men i kameran kan jag ana det. Får bli digitalt för jag trodde först jag var tokig men ser ju två supersvaga streck på två test
  • Tjoppa12
    LeyasMamma skrev 2019-01-25 18:16:50 följande:

    Lättast är att göra ett digitalt så får du ett svar man inte kan tveka på. Det vore lite konstigt om 2 test på raken skulle visa spökstreck. Köp ett digitalt så är du säker sen och testa på morgonurin :)


    Ja, när jag kunde ana streck i ljus på andra testet började jag fundera. Vill vänta någon dag, sen prova digitalt. Idag har jag haft jättesvag mensvärk och trott mensen var på g, men det slutade. Brösten ömmar alltid vid mens men det gör dom inte nu? Blir snurrig av detta haha :)
  • Tjoppa12
    Tigerkvinna skrev 2019-01-25 18:15:22 följande:

    Strecket ska ändå ha en tydlig färg även om det är svagt. Är det mer grått/vitt då är det spök som bara är liksom test brunnen. Såhär såg mitt svaga plus ut på ÄL+11, BIM -4 som jag dubelltestade med cb digital. 


    Och just det, det där är vin -4 för dig..? Jag är 12 dagar sen och det syns inte lika tydligt åt mig som på dina test. Kanske som översta
Svar på tråden Är svaga streck också ett plus?