• Eme1ie88

    Gravid 4+4 men test säger 3+

    Hej jg tog ett digitaltest i måndags då 4+0 som visade 2-3 på indikatorn vilket absolut stämmde. Tog ett nytt idag 4+4 som säger 3+. Jag kan inte vara längre gången är 4+5 helt stensäkert på det. Är 19 dagar idag sen befruktning tidigast.

    Någon annan som fått så?

  • Svar på tråden Gravid 4+4 men test säger 3+
  • FruW85

    Den mäter ju mängden hormon och har antagligen en standard den utgår från, men om man kollar på tabeller så kan det diffa otroligt mycket mellan dom olika veckorna. Ligger man högre eller längre än medel så borde man alltså kunna få både kortare eller längre än man egentligen är?


  • BlåLilja

    Att du får utslag 3+ på Clearblue betyder att ditt HCG-nivå ligger på 2753 eller högre. Enligt olika tabeller är det runt dag 22-23 efter ägglossning som det är normalt att ha denna nivå. Hur många dagar efter ägglossning är du?

  • Jsv17

    Min kompis väntade tvillingar (det fick hon inte veta förrän kub) på henne visade det digitala 3+ typ äl+18, och 2-3 redan dagen innan bim har jag för mig, hon tyckte också det var jättekonstigt sen fick hon ju svar på varför


    Pojke 9-12-17
  • Eme1ie88

    Är på ÄL +19 idag fick 2-3 på ÄL +15. Såg i en annan grupp någon skrev att dom fått så när dom fick druvbörd så hoppas verkligen inte det är så.

  • Eme1ie88
    BlåLilja skrev 2019-01-25 12:18:15 följande:

    Att du får utslag 3+ på Clearblue betyder att ditt HCG-nivå ligger på 2753 eller högre. Enligt olika tabeller är det runt dag 22-23 efter ägglossning som det är normalt att ha denna nivå. Hur många dagar efter ägglossning är du?


    Är 19 dagar sen ägglossning
  • BlåLilja
    Eme1ie88 skrev 2019-01-25 12:26:29 följande:
    Är 19 dagar sen ägglossning
    Du behöver nog inte vara så orolig för druvbörd då det är väldigt ovanligt vad jag förstår. Har du möjlighet att ta blodprov så kanske det kan lugna dig lite. Jag gjort det via Werlabs. Ta gärna två blodprov med minst två dagars mellanrum för att se att HCG ökar i normal takt. 
  • SofieElise

    3+ betyder att befruktningen skedde för mer än 3 veckor sedan. 3 veckor är 19 dagar så nästan 21 dagar. Inte alls konstigt. Det ändras så för att HCG stiger.

Svar på tråden Gravid 4+4 men test säger 3+